سرپرست وزارت کار و رفاه اعلام کرد

قدرت خرید ۳۰ درصد کاهش یافت / لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷
    کد خبر :362245

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکنون شاهد وضع نامطلوبی با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی هستیم و طبق آنچه اعلام شد، قدرت خرید جامعه ۳۰ درصد کاهش یافته است، دو برنامه ویژه دولت را در این زمینه تشریح کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که در باغ کتاب تهران برگزار شد با اشاره به ارتقای خدمات نظام سلامت و افزایش امید به زندگی در جامعه گفت: اگر بدو انقلاب امید به زندگی ۵۷ سال بوده اکنون به بالای ۷۷ سال برای زنان و ۷۳ سال برای مردان رسیده است.

وی افزود : نسبت شاغلین به بازنشستگان تغیر کرده و اکنون۴.۹ درصد ورودی و ۸.۸ درصد خروجی و بازنشستگی داریم. در سال ۵۴ نسبت شاغلین به بازنشستگان ۲۵ به ۱ بود و در سال ۹۶، ۶.۳ به یک است که نشان می‌دهد با یک بحران در صندوق های بازنشستگی روبرو هستیم.

۲۰ درصد سالمندان زن و ۱۰ درصد سالمندان مرد «تنها» زندگی می‌کنند

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به یک میلیون و۴۰۰ هزار بازنشسته کشوری، سه میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی و
۸۹ هزار بازنشسته صندوق فولاد گفت: از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار افراد بالای ۶۰ سال بیش از ۶۰ درصد تحت پوشش صندوق ها هستند اما هنوز افرادی را داریم که از هیچ حمایت مالی و بازنشستگی برخوردار نیستند. همچنین ۲۰ درصد سالمندان زن و ۱۰ درصد سالمندان مرد تنها زندگی می‌کنند.

قدرت خرید ۳۰ درصد کاهش یافت

باید بدنبال همسان سازی حقوق بازنشستگان باشیم

وی به برگزاری اجلاس سالمندان اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی را برای تکریم بازنشستگان شروع کردیم. دکتر ربیعی پایه گذاری خوبی در مبارزه با فقر و تکریم بازنشستگان انجام داد و در ادامه راه عهده دار تداوم و سرعت بخشیدن به این برنامه ها هستیم. اکنون شاهد وضع نامطلوبی با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی هستیم و طبق آنچه اعلام شد قدرت خرید جامعه ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، بندپی ادامه داد: در این میان اقشار کم درآمد و بازنشستگان بیشتر در فشار هستند و باید به دنبال همسان سازی حقوق بازنشستگان باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید