معاون وزیر آموزش و پرورش:

اول مهرماه؛ هیچ کلاس دوره ابتدایی بدون معلم نمی‌ماند

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰
    کد خبر :362230

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید هیچ کلاس دوره ابتدایی بدون معلم وجود نخواهد داشت.

رضوان حکیم زاده شامگاه گذشته ۱۳ شهریورماه در سبزوار و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۵۰هزار معلم در مقطع ابتدایی کمبود وجود داشت که با هماهنگی‌های لازم و روش‌های متعدد مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی و اولویت تحصیل منابع به این دوره در سند تحول بنیادین اظهار کرد: بر مبنای سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی معلم متخصص به اندازه کافی وجود ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اینک دبیران زیادی داریم که از مقطع متوسطه وارد دوره ابتدایی شدند و رشته تخصصی آن‌ها نیست، بر همین اساس تلاش می‌شود با افزایش سهمیه‌های استخدامی بیشتر برای دوره ابتدایی، از همکاران متوسطه در همان مقطع تحصیلی استفاده شود.

حکیم‌زاده همچنین با بیان اینکه نرخ پوشش پیش دبستانی مناطق محروم از ۳۸درصد در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۷۸ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: هم اینک نرخ پوشش پیش دبستانی در برخی استان‌های محروم و دو زبانه کشور به بالای ۹۰درصد رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آمار نرخ پوشش پیش دبستانی در استان سیستان و بلوچستان ۱۰ درصد از نُرم کشوری بالاتر و به ۸۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید یک میلیون و ۴۸۴ هزار دانش آموز پایه اول ثبت نام کردند و برخی دانش‌آموزان پایه اول در نوبت سنجش و مراحل غربالگری اولیه هستند که این فرایند تا ابتدای مهر به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، حکیم زاده با بیان اینکه تاکنون برای دوره ابتدایی هفت میلیون و ۸۷۷ هزار و ۹۴۳ دانش آموز ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: با شناسایی کودکان واجب التعلیم بازمانده از تحصیل با هماهنگی سایر سازمان‌ها زمینه جذب و تحصیل آن‌ها در آموزش و پرورش فراهم می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید