نمایشگر گلکسی نوت 9 استانداردهای جهانی را ارتقا داده است

    کد خبر :362150

موسسه دیسپلی میت اعلام کرد نمایشگر گلکسی نوت 9 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 9) توانسته استانداردهای جهانی نمایشگرهای گوشی های هوشمند را به طور قابل توجهی ارتقا دهد. در ادامه، نتایج این بررسی در مورد صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت ۹ را مطالعه می‌کنید.

موسسه فناوری‌های دیسپلی میت (Displaymate) ارزیابی‌های کامل خود روی نمایشگر بدون مرز (Infinity Display) گوشی جدید گلکسی نوت ۹ سامسونگ را به پایان رساند. نتایج این بررسی‌ها به روشنی نشان می‌دهد سطح عملکرد و مزایای نمایشگرهای گوشی های سامسونگ هر ساله افزایش پیدا کرده است اما نمایشگر گلکسی نوت 9 میزان این فوق‌العادگی را تا حد زیادی افزایش داده است.

موسسه دیسپلی میت که پیشروترین مرکز ارزیابی نمایشگر در دنیاست، درباره گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ اعلام کرد که این محصول، نوآورانه‌ترین نمایشگر را با بهترین عملکرد در میان گوشی‌های هوشمندی دارد که در این آزمایشگاه بررسی شده‌اند. این گوشی هوشمند همچنین توانسته چندین رکورد تازه را در حوزه عملکردهای نمایش در بررسی‌های عمیق دیسپلی میت به دست آورده و نهایتا بالاترین امتیاز +A را از این مرکز دریافت کرده است.

نمایشگر 6.4 اینچی گلکسی نوت ۹ با کیفیت Quad HD+ Super AMOLED و رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل یا 3K توانست در بسیاری از حوزه‌ها مانند انعکاس نور روی صفحه نمایشگر، دقت رنگ مطلق، نهایت روشنایی، طیف رنگ‌های اصلی، نسبت کنتراست و رزولوشن صفحه نمایش، استانداردهای تعیین شده را برآورده کرده و حتی رکوردهای تازه‌ای را کسب کند.

حداکثر روشنایی (High Brightness) در نمایشگر گلکسی نوت 9 دقیقا در جایی که نیاز به تصویر شفاف دارید، مثلا زیر نور مستقیم خورشید یا در جایی که روشنایی محیط کم است، بهترین تصویر را به شما ارائه می‌دهد. کارشناسان دیسپلی میت با ایجاد یک صفحه کاملا سفید این قابلیت گوشی گلکسی نوت 9 را آزمایش کردند. تصویر کاملا سفید دشوارترین تصویری است که یک نمایشگر OLED باید تولید کند زیرا در این حالت همه پیکسل‌ها باید با تمام قدرت خود بدرخشند.

گلکسی نوت ۹ در ارزیابی روشنایی تصویر سفید توانست رکورد تازه‌ای بدست آورد. روشنایی نمایشگر این گوشی تا 27 درصد بیشتر از گلکسی نوت 8 بود که سال پیش عرضه شد. در شرایط کم بودن نور محیط نیز نسبت کنتراست نمایشگر گلکسی نوت 9 تا 32 درصد بیشتر از مدل قبلی این سری بود.
رکوردشکنی نمایشگر گلکسی نوت 9 در حوزه دقت رنگ

هرکدام از حالت‌های نمایشگر گلکسی نوت 9 توانست رکورد جدیدی را در حوزه دقت رنگ مطلق به دست بیاورد که بر اساس واحدی به نام تمایز رنگ بسیار ناچیز (JNCD) اندازه‌گیری می‌شود. این واحد بر اساس کمترین تمایز رنگ قابل تشخیص توسط چشم انسان تعیین می‌شود. امتیاز 0.5 JNCD برای نمایشگر گلکسی نوت 9 نه تنها 85 درصد بهتر از نمایشگر نوت 8 است، بلکه به گفته دیسپلی میت، نمایشگر بدون مرز نوت 9 دارای بالاترین دقت رنگ در میان همه نمایشگرهایی است که تاکنون در این موسسه بررسی شده‌اند و از دید چشم انسان کاملا بی‌نقص است.

نمایشگر گلکسی نوت 9 علاوه بر روشنایی و دقت فوق‌العاده، مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. ارزیابی‌های دیسپلی میت همچنین شامل اندازه‌گیری میانگین مصرف انرژی در زمان نمایش انواع تصاویر می‌شود. گلکسی نوت ۹ تنها 1.10 وات انرژی یعنی 8 درصد کمتر از گلکسی نوت 8 مصرف می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید