اولین اظهارات رسمی سوریه درباره بحران قطر

    کد خبر :36206

«فیصل مقداد» گفت روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یک نمایش خنده‌دار است و تاکید کرد: همواره درباره حمایت برخی از این کشورها از تروریسم حق با ما بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از المنار، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه در حاشیه حضورش در عید ملی روسیه فدرال که در یکی از هتل های دمشق برگزار شد، درباره بحران قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: واقعیت میدانی سوریه درحال حاضر با توجه به بحران خلیجی خوب است و من همیشه خوش بین هستم و معتقدم این نمایش خنده دار که منطقه خلیج فارس شاهد آن است، به همگان نشان می دهد که سوریه همیشه حق بود.

مقداد افزود: ما از آغاز این جنگ می گویم که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار تروریسم هستند و سرمایه گذاری و مسلح کردن آن را برعهده دارند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که قطر و عربستان در همه اقداما تروریستی در سوریه دست داشتند.

وزیر امور خارجه سوریه درباره نشست آمریکایی روسی در اردن پیرامون جنوب سوریه، گفت: مذاکراتی وجود نداشتند که بتوان مذاکره نامید و بین طرف های مختلف که به بحران سوریه توجه دارند، ارتباط هایی انجام شده است.

وی تاکید کرد: جنوب و شمال سوریه، سرزمین سوریه است و طرف های خارجی حق ندارند که در امور داخلی سوریه دخالت کنند.

مقداد درباره روند مذاکرات آستانه، گفت: ما و دوستان روس و ایرانی مان برای ادامه مذاکره آستانه تلاش می کنیم و ما معتقدیم که این راه باوجود همه موانعی که ترکیه در این راه قرار داده است، به هدف مورد نظر منتهی می شود.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: این جنگ بین ما و تروریسم است و هرکسی بخواهد ضد تروریسم بجنگد،باید با ارتش سوریه و دولت سوریه هماهنگی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید