سام درخشانی: نگاه مردم به سینما باید تغییر کند

    کد خبر :362036

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مردم باید بدانند که تماشای فیلم تنها برای سرگرمی نیست بلکه ابزاری تربیتی به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان است.

سام درخشانی روز دوشنبه در نشست خبری فیلم «پاستاریونی» در جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان افزود: علاوه بر مردم، نگاه سینماداران و پخش کننده‌های فیلم نیز درباره فیلم‌های کودک و نوجوان باید تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: البته فیلم کودک اگر جذابیت داشته باشد، توزیع‌کنندگان فیلم و سینماداران نیز به سمت آن کشیده می‌شوند.درخشانی اظهار کرد: باید باور کنیم که در حوزه ساخت کودک ضعیف عمل کرده‌ایم و در 25 سال گذشته، آثار جذاب و متناسب با این بخش نداشته‌ایم.

بازیگر فیلم «پاستاریونی» اظهار کرد: هر فرد، استعدادی دارد که با سه عنصر خودباوری، امید و پشتکار شکوفا می‌شود و فیلم پاستاریون نیز سرشار از این سه عنصر است.تهیه‌کننده فیلم پاستاریونی نیز در این نشست خبری گفت: دوست دارم این فیلم، یک فیلم ملودرام خانوادگی معرفی شود و کلیه اعضای خانواده در کنار هم آن را تماشا کنند زیرا اگر یک فیلم انگ کودک و نوجوان خورد، دیگر به نمایش درنمی‌آید.

بیتا منصوری افزود: فیلم‌هایی که برچسب کودک و نوجوان می‌گیرند، فقط در جشنواره‌ها شرکت و جایزه دریافت می‌کنند ولی سینماداران و پخش‌کننده‌های فیلم زیر بار اکران آن نمی‌روند مانند فیلم‌های بسیاری که سال‌های قبل در جشنواره‌ها جایزه دریافت کردند ولی خبری از اکران آنها نشد.

وی درباره فیلم «پاستاریونی» گفت: این فیلم از نظر مالی کاملا مستقل است و با اینکه امکان آن بود که سازمان‌هایی مثل شهرداری اصفهان، سازمان میراث فرهنگی و بنیاد فارابی از آن حمایت کنند و به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در این پیوند، هیچ کمکی به ساخت آن نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید