برخی کشورها نمی‌خواهند در ادلب مصالحه انجام شود

    کد خبر :361786

وزیر آشتی ملی سوریه اعلام کرد که برخی کشورهای غربی و منطقه ای نمی خواهند در استان ادلب مصالحه انجام شود.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه از ادامه تماس دمشق با ساکنان ادلب و افراد سرشناس حاضر در این استان برای حصول مصالحه خبر داد.

وی درباره روند مصالحه در ادلب اعلام کرد که برخی از کشورهای منطقه‌ای و بین المللی در تلاش هستند که طرح مصالحه در ادلب را ناکام بگذارند.

علی حیدر با تأکید بر تلاش این کشورها برای توقف عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب از دست تروریست‌ها، اظهار داشت که ساکنان و افراد سرشناسی که دولت سوریه با آنها تماس می‌گیرد در معرض قتل، ترور و ربوده شدن قرار دارند.

وزیر آشتی ملی سوریه درباه دیدار با برخی از شخصیت‌های کُرد هم گفت که دیدار مسئولان سوری با آنها با هدف ایجاد زمینه مشترک برای دستیابی به راهکارهای مشترکی صورت گرفته که در راستای حفظ حاکمیت ملی سوریه است.

گروهی از «شورای دموکراتیک سوریه» وابسته به کُردها اخیرا به دمشق رفتند و با مسئولان سوری گفتگو کردند.

حیدر در ادامه اعلام کرد که پیروزی در نبرد ادلب برخی از گروههای تجزیه‌طلب و کشورهای منطقه و بین المللی متجاوز به سوریه را مجبور خواهد کرد که با دستاوردهای سوریه کنار بیایند و در روند سیاسی نیز حرکتی صورت گیرد که به سود مردم سوریه باشد.

وی درباره آوارگان نیز خاطرنشان کرد که مانع‌تراشی در مسیربازگشت آوارگان سوری، از جمله سیاستهای کشورهای متجاوز به سوریه است؛ کشورهایی که «همچنان در تلاشند از این پرونده، از نظر سیاسی، اقتصادی و انسانی بهره‌برداری کنند».

وزیر آشتی ملی سوریه در ادامه تصریح کرد که آزادسازی مناطق، بازسازی زیر ساختها و اتخاذ تدابیر و مکانیزمهای جدید در مناطق مرزی از عواملی است که به بازگشت مردم سوریه به کشورشان کمک خواهد کرد.

حیدر در پایان اظهار داشت که همیشه بین وزارت آشتی ملی و مرکز مالحه «حمیمیم» هماهنگی وجود دارد؛ چرا که این مرکز «توانایی دارد به صورت مستقیم با گروههای مسلح تماس برقرار کند».

این مسئول سوی اواخر ماه میلادی گذشته گفته بود که حکومت سوریه تصمیم دارد سراسر اراضی سوریه را از تروریستها پس بگیرد؛ چه با عملیات نظامی یا از طریق مصالحه.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید