کشتار بی‌سابقه فیل‌ها در بوتسوانا

    کد خبر :361764

حدود ۹۰ لاشه فیل در نزدیکی یک منطقه حفاظت شده حیات وحش در کشور بوتسوانا کشف شده است.

بررسی‌های هوایی سازمان زیست محیطی “فیل ها بدون مرز” حاکی از شکار ۸۷ راس فیل در ماه‌های اخیر است که عمدتاً به دلیل عاج‌های ارزشمندشان توسط شکارچیان شکار شده و سپس این عاج‌ها در بازار سیاه به فروش می‌رسد.

بنیانگذار این سازمان زیست محیطی این کشفیات را شوکه کننده خوانده و اعلام کرده که این کشتارها با این مقیاس تاکنون در سراسر آفریقا بی‌سابقه بوده است. لاشه این فیل‌ها که عمدتاً در نزدیکی منطقه حفاظت شده حیات وحش “دلتای اوکاوانگو” یافت شده همگی تازه بوده و حاکی از آن است که این حیوانات طی سه ماه گذشته کشته شده‌اند. انتظار می‌رود با بررسی های بیشتر تعداد این لاشه‌ها افزایش یابد.

در ماه مه میلادی بوتسوانا واحد ضد شکار خود را خلع سلاح کرده و اعضای پارلمان آن اقدام به لغو ممنوعیت شکار فیل‌ها کردند. حامیانِ پایان دادن به این ممنوعیت آن را ضروری می‌دانند چرا که معتقدند جمعیت فیل‌ها افزایش یافته و برخی ناسازگاری ها میان جمعیت انسانی و حیات وحش بر صنعت گردشگری تاثیرات منفی گذاشته است.

در ماه ژوئیه سازمان “فیل‌ها بدون مرز” در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری بوتسوانا خواستار رسیدگی سریع به قاچاق غیرقانونی حیات وحش در بوتسوانا شد. اما پس از دریافت پاسخ‌های غیرقابل قبول و ناموجه این سازمان نسبت به مقامات این کشور ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش ایسنا، دستگاه‌های ردیابی نشان می‌دهد فیل‌های بسیاری از آنگولا، نامیبیا و زامبیا به بوتسوانا می‌آیند و شکارچیان در بوتسوانا به دلیل آزاد بودن شکار دست به کشتار این فیل‌ها می‌زنند و این روند ۱۳۰ هزار راس فیل باقی مانده در این کشور را به شدت در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش نیوزویک، سازمان جهانی حیات وحش (WWO) تقاضای بالای عاج را عامل اصلی شکار فیل‌ها دانسته است. بنابر اعلام بنیاد حیات وحش آفریقا سالانه ۳۵ هزار فیل کشته می‌شوند و هر عاج به قیمت ۱۰۰۰ دلار در بازار سیاه به فروش می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید