اسلحه سايبري آمريکا عليه داعش غيرموثر بوده است/ استراتژي جديد ترامپ براي مبارزه با داعش

    کد خبر :36166

در حالي که گزارش ها از بي فايده بودن اسلحه سايبري آمريکا عليه داعش حکايت دارد، ترامپ از استراتژي جديد مبارزه آمريکا با داعش سخن مي گويد.
به گزارش بازتاب، نيويورک تايمز نوشت: اسلحه سايبري آمريکايي به نظر در مبارزه با گروه تروريستي داعش غير موثر بوده است.
به گزارش نيويورک تايمز ، دولت باراک اوباما، رئيس جمهور پيشين آمريکا به اين نتيجه گيري دست يافته بود که اسلحه سايبري آمريکايي در مبارزه با گروه تروريستي داعش غير موثر است .
يک سال پيش پنتاگون از آغاز به کار « جبهه جديد» عليه داعش خبر داد. هدف اصلي آنها اين بود که در اينترنت تبليغات افراط گرايي ، استخدام اعضاي جديد داعش، پرداخت به شبه نظاميان و تبادل اطلاعات بين تروريست ها را از کار بياندازند.
اما خيلي زود آمريکايي ها مجبور شدند بگويند که داعشي ها خيلي سريع به اسلحه ي سايبري جديد دسترسي يافته و روش هاي جديد براي فعاليت هاي شبکه اي خود در نظر گرفته اند. از نمونه هاي بارز آن حملات تروريستي در بريتانيا و ايران است.

استراتژي جديد ترامپ براي مبارزه با داعش
ترامپ گفت: استراتژي جديد مبارزه با داعش دوهفته ديگر اعلام مي شود.
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا روز دوشنبه بيان داشت که دو هفته ديگر کنفرانس خبري برگزار خواهد کرد و شرح مي دهد که مبارزه با گروه تروريستي داعش چطور پيش مي رود.
به گزارش رويترز ، ترامپ، مبارزه با داعش و کلا با تروريسم را ازجمله اولويت هاي سياست خارجي خود ناميد. وي بلافاصله پس از رسيدن به مقام به کابينه خود دستور داد که استراتژي جديدي مبارزه با داعش را طراحي نمايند. اين استراتژي اواخر فوريه به ترامپ ارائه شده و تا به امروز روند اجرايي شدن آن ادامه دارد.
کاخ سفيد در خصوص روش هاي جديد خود صحبتي نمي کند، به عقيده ترامپ، اين اطلاعات نبايد در رسانه ها افشا شود تا تروريست ها نتوانند از آن استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید