باهنر: عبور از روحانی بحران زاست

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ۲۰:۱۰
    کد خبر :361214

باهنر تاکید کرد: ما در گذشته دولتی داشتیم که خیلی دنبال خرد جمعی نبود اما شجاعت بالایی داشت و دولت فعلی به خرد جمعی و تدبیر اعتقاد دارد اما شجاعتی نشان نمی دهد و شوخی که با این موضوع می کنند این است که اگر این دو دولت با یکدیگر ممزوج می شد و از درون آن دولت مدبر شجاعی استخراج می شد، مشکلات زیادی حل می شدند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اینکه عده‌ای به دنبال سوءاستفاده سیاسی از وضعیت فعلی باشد امر غیرقابل قبولی است و طرح پروژه عبور از روحانی از سوی هر جریانی که مطرح شود، نه تنها بحران زدا نیست که بحران زاست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اشاره به تدوین مانیفست نواصولگرایی که روز گذشته از سوی جمعیت پیشرفت و عدالت اعلام شد، گفت: من هنوز تسلطی بر محتوای این مانیفست ندارم و مشخص نیست که این مانیفست چه حرف تازه ای دارد. اینکه می تواند مانیفستی برای همه اصولگرایان باشد یا نه و همه بر آن تمرکز کنند و توافق داشته باشند، باید منتظر ماند و دید.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد مجلس دهم، گفت: برخی می‌گویند این مجلس عملکرد ضعیفی داشته است اما من چنین اعتقادی ندارم، در این مجلس هم افراد با تجربه زیاد بوده اند، اما نکته تازه ای که درباره این مجلس نسبت به مجالس گذشته وجود دارد این است که مجلس دهم، متاسفانه اکثریت ندارد و دارای سه فراکسیون اقلیت است و هرکدام از آنان که بخواهند حرف شان را در مجلس جلو ببرند باید با سایر فراکسیون ها بده بستان داشته باشند و این یعنی هیچکدام از فراکسیون ها نمی توانند با اقتدار کار خود را پیش ببرند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسشی درباره طرح موضوع عبور از حسن روحانی، اظهار کرد: ما در یک وضعیت ویژه به سر می بریم و در این شرایط و در برابر مشکلات موجود، همه چیز بستگی به سعه صدر دارد. من هم معتقدم بسیاری از مشکلاتی که به وجود آمده با همراهی، تدبیر و شجاعت قابل حل است، اما اینکه عده‌ای به دنبال سوءاستفاده سیاسی از وضعیت فعلی باشند امر ناپسند و غیرقابل قبولی است و طرح پروژه عبور از روحانی از سوی هر جریانی که مطرح شود، نه تنها بحران زدا نیست که بحران زاست.

باهنر تاکید کرد: ما در گذشته دولتی داشتیم که خیلی دنبال خرد جمعی نبود اما شجاعت بالایی داشت و دولت فعلی به خرد جمعی و تدبیر اعتقاد دارد اما شجاعتی نشان نمی دهد و شوخی که با این موضوع می کنند این است که اگر این دو دولت با یکدیگر ممزوج می شد و از درون آن دولت مدبر شجاعی استخراج می شد، مشکلات زیادی حل می شدند.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه برکناری وزرا می تواند به تنهایی پاسخگوی مشکلات باشد، اظهار کرد: استیضاح کردن به تعبیری طلاق مجلس از دولت است و وقتی قرار است مجلس وزیری را استیضاح کنند باید ببیند که آیا وزیری که بعد از او می آید واقعا قوی تر است یا نه؟ بهرحال وضعیت باید به گونه ای باشد که کسی فکر نکند مجلس به دنبال مچ گیری از دولت است. مجلس باید برای ایجاد تغییر و تحول در دولت با استفاده از ابزارهای نظارتی، نقشه راهی داشته باشد، اینکه مجلس تیری در تاریکی بیندازد تا ببیند نتیجه چه می شود درست نیست.

باهنر با اشاره به شکل گیری اختلافاتی در درون دولت گفت: اگر همراهی و همدلی وجود نداشته باشد مشکلات حل نمی‌شود و حالا سوال این است که اگر وزیر جدید اقتصاد انتخاب شد، با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه می تواند کنار بیاید یا نه؟ حالا از هر حزب و جریانی هم باشد فرقی نمی کند، از طرفی حزب اعتدال و توسعه هم نباید فکر کند که رئیس جمهوری را آنان سر کار آورده اند یا اینکه کارگزاران چنین تفکری داشته باشد، انتخاب آقای روحانی نتیجه یک کار جمعی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید