نحوه برخورد اکوسیستم با حوادث غیرمترقبه

    کد خبر :361038

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول خشکسالی، گیاهان، خاک و آب ارتباط برقرار می‌کنند و برای برخورد با حوادث آینده آماده می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارث، محققان اظهار کردند: اکوسیستم‌ها نوعی شبکه ارتباطی از راه دور هستند که هشدار تغییر بارش را می‌دهند و سیگنال‌هایی از طریق خاک، جو و پوشش گیاهی ارسال می‌کنند.

در این مطالعه راه‌های جدیدی برای پیگیری و پیش‌بینی نحوه خشکسالی و سایر تغییرات در شرایط آب وهوایی موثر بر یک اکوسیستم در نظر گرفته می‌شود. نتایج این بررسی‌ها برای پیش‌بینی نحوه برخورد اکوسیستم با حوادث غیرمترقبه در آینده مهم است.

در این مطالعه، محققان اطلاعات مرتبط با قبل، در طول و بعد از خشکسالی و بارندگی‌های زیاد را مورد بررسی قرار دادند. آنان بر تغییرات جریان گرما، سطح رطوبت خاک و نوسانات غلظت کربن متمرکز شدند.

در این بررسی، منطقه‌ای، خشکسالی و منطقه دیگر، بارندگی شدید را تجربه کرد. این افراط و تفریط منجر به تغییراتی شد و محققان دریافتند که چگونه اطلاعات در شبکه‌های داخل اکوسیستم ارسال می‌شود.

محققان پس از تغییر قابل ملاحظه در بارش در سایت‌های مختلف، افزایش ارتباط بین مولفه‌های مختلف هر اکوسیستم را مشاهده کردند.

این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences ارائه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید