باید واقعیات وضعیت امروز را به مردم گفت

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ۹:۴۲
    کد خبر :360439

رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در یک گفتگو به تحلیل شرایط امروز اقتصاد کشور پرداخت.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، محسن جلال‌پور در پاسخ به این سوال که در حال حاضر دولت باید چه اقداماتی انجام دهد تا فضا به سمت بهتر شدن فضای اقتصادی پیش رود، گفت: اول باید واقعیت‌های اقتصادی را به مردم گفت، ما نمی‌توانیم بگوییم که در شرایط اقتصادی مناسبی هستیم، ذخایرمان خوب است اما از آن طرف ارز و سکه یکدفعه ۳ برابر شود چراکه باور مردم دچار خدشه می‌شود و در این صورت میلیاردها پول و بشکه نفت نمی‌تواند مردم را به یک اقتصاد سالم و فضای سالم راهنمایی کند.

او ادامه داد: در شرایط ناباوری همه متقاضی تأمین و پوشش سرمایه‌شان از طریق کالاهایی مثل ارز و سکه می‌شدند و تقاضای غلط و مصنوعی در بازار به وجود می‌آید. اولین کار باید اعتمادسازی و گفتن حقایق به مردم باشد. اوضاع اقتصادی خوب است ولی نه آن‌طور که مسئولان می‌گویند. امروز شرایطی نیست که مردم بخواهند مثل ۳۰-۲۰ سال پیش مصرف‌گرا باشند و سوار یک کشتی باشند که دولت سوختش را تامین می‌کند باید خود مردم مثل قبل‌ها مثل دوران پدرها و پدربزرگ‌های ما دست به کمر بزنند با توان و ظرفیت‌های خود اقتصادی که اقتصاد مولد هست رقم بزنند.

جلال پور افزود: بنابراین گفتن واقعیت‌ها به مردم، بالا بردن سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی،‌ راهنمایی و رهنمود دادن به مردم به جهت رفتن به سمت و سوی یک اقتصاد مولد و تغییر مسیر اقتصاد از مسیر اقتصاد توزیعی به اقتصاد تولیدی اولویت‌هایی است که می‌تواند بسیاری از مسائل ما را حل کند.

او تاکید کرد: ما باید بپذیریم که اقتصاد هم یک علم است دستورالعمل‌هایی دارد خورد و بازخوردهایی دارد و اگر ما روی آن تأثیر بگذاریم و اجبار و تحمیل کنیم یک جایی پس می‌زند و مشکلاتی را برای ما به وجود می‌آورد، بنابراین باید آن چیزی که منطقی، علمی و کارشناسی است و خود مردم و بخش خصوصی و ظرفیت و توان مردم است به عرصه بیاوریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید