خلاء آنتن‌دهی موبایل در مترو نداریم

    کد خبر :360436

حدود ۲۰ سال از زمانی که اولین ایستگاه مترو بازگشایی شد، می گذرد و در طول این مدت مترو تهران فراز و نشیب‌های زیادی را از سر گذرانده است از بحران پله برقی، تعطیلی ایستگاه بدلیل نقص فنی،کمبود قطار، جاری شدن سیل در مترو تا رکوردزنی در جابجایی و… اما هر بار توانست با پشت سر گذاشتن این مشکلات بیشتر قد بکشد و رشد کند و حالا جوانی بیست ساله است که کوله باری از تجارب تلخ و شیرین را در دل دارد.

به گزارش ایسنا، مترو با اینکه مشکلات بسیاری را از سر گذرانده اما هنوز هم با مشکلات کوچک و بزرگی دست و پنجه نرم می کند؛ مشکلات بزرگی که نیازمند هماهنگی بین دستگاهی و مشکلات خرد و کوچکی که تنها نیازمند یک هماهنگی ساده با سایر دستگاه‌های خدمت رسان است و هرچند کوچک اما نقش مهمی در رضایتمندی مردم دارد.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حین مکالمه با تلفن همراه خود در یکی از ۱۱۵ایستگاه مترو باشید اما به محض ورود به ایستگاه مترو، یا استقرار در برخی نقاط ایستگاه به یکباره تلفنتان قطع شده باشد و آنتن پوشش شبکه تلفن همراهتان به یکباره اخطار دهد؛ یا شاید همه ما تجربه این را داشته باشیم که در داخل تونل و در مسیر حرکت آنتن تلفن همراهمان اخطار دهد و اصطلاحا” no service ” شویم؛ اما مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو آن را قبول نمی‌کند و معتقد است که پوشش شبکه موبایل متروی تهران کامل است.

مهندس فرنوش نوبخت در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به مشکل آنتن دهی درست اپراتورهای تلفن همراه در ایستگاه‌های مترو، گفت: در حال حاضر خلاء آنتن دهی در هیچ کدام از خطوط متروی تهران و حومه نداریم، چراکه در حال حاضر در تمامی ایستگاه‌های مترو دو اپراتور همراه اول و ایرانسل سرویس دهی دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت ارتباطات همراه در متروی تهران مناسب است و در تمام ایستگاه‌های زیرزمین مشکلی در برقراری ارتباط نداریم، گفت: آنتن‌های ۳G و ۴G نیز در ایستگاه‌های زیرزمینی وجود دارد. همچنین پوشش دهی اینترنت نیز در شهر زیر زمینی مناسب است.

نوبخت با بیان اینکه در برخی مواقع شاهد اختلال در آنتن دهی بعضی ایستگاه‌ها هستیم گفت: این قعطی‌ها ممکن است مشکل فنی اپراتورها باشد که معمولا در اولین فرصت توسط آنها برطرف می‌شود و برطرف کردن نقص فنی و تعمیر و نگهداری برعهده خود اپراتورهاست.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطر نشان کرد: خطوط مترو و ایستگاه‌های آن هم بخشی از شهر هستند و جزو فعالیت اپراتورهاست که باید به سمت توسعه شبکه ارتباطی و پوشش دهی‌شان بروند. اپراتورها در تمامی ایستگاه‌ها سرویس دهی دارند و در حال حاضر خلاء آنتن‌دهی نداریم و تقریبا اغلب نقاط پوشش داده شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید