معاون اجتماعی پلیس پایتخت خبرداد

اهدای گل به محجبه‌ها در نقاط آلوده به تحرکات ضداخلاقی

    کد خبر :360335

معاون اجتماعی پلیس پایتخت از اجرای طرح اهدای گل به بانوان محجبه در نقاط کانونی و آلوده به تحرکات ضد اخلاقی و هنجارشکن خبر داد.

سرهنگ مراد مرادی با اشاره به اقدامات ایجابی پلیس پایتخت در حوزه عفاف و حجاب، گفت: نیروی انتظامی بنابه ماموریت‌ها و وظایفی که بر عهده دارد، همیشه در خط مقدم خدمت رسانی به مردم و ایجاد امنیت در سطح جامعه بوده و در این حوزه نیز احساس تکلیف می کند.

وی با تاکید بر این مطلب که پلیس همیشه در مساله احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، همواره پیشگام عرصه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی بوده است، گفت: با توجه به ضعف برخی از دستگاه‌های متولی در این حوزه، پلیس، کارنامه قابل دفاعی را ارائه کرده و اگرچه در این مسیر گاهی، در مظان اتهام، تهمت و فرافکنی‌های غیرمنصفانه نیز قرار گرفته، اما هرگز صحنه را ترک نکرده است.

مرادی، با تاکید بر این که طبق قانون، پلیس به عنوان متولی اصلی تامین نظم و امنیت عمومی، در حلقه آخر از زنجیره عفاف و حجاب است، تصریح کرد: با این حال در شرایط موجود، اقدامات ایجابی در راستای نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در اولویت اقدامات پلیس قرار دارد.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ، وی با بیان اینکه در چنین شرایطی، بسیاری از نهادها و دستگاه های متولی عرصه فرهنگی کشور و مسئول در جهت ترویج و گسترش عفاف و حجاب، چندان به وظایف قانونی، شرعی و تکلیفی خود عمل نکرده‌اند، گفت: در واقع اکنون بخش بزرگی از بار این ناکارآمدی به نوعی بر دوش ناجا تحمیل شده و اقدامات فرهنگ‌سازی و مسئول‌سازی یکی از راهبردهای اتخاذی ناجا در حوزه عفاف و حجاب با رویکرد ایجابی است که بر این اساس پلیس همواره سعی کرده تا به بهانه‌های مختلف و یا مناسبت‌های خاص به این رویکرد جنبه عینی و ملموسی ببخشد.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت، تصریح کرد: طرح اهدای گل به بانوان محجبه در نقاط کانونی و آلوده به تحرکات ضد اخلاقی و هنجارشکن، به بهانه هفته ناجا، فارغ از این که اقدامی فرهنگ‌ساز و ایجابی به حساب می‌آید. اجرای این طرح نه تنها رضایت شهروندان محجبه را به همراه داشت، بلکه توانست در اذهان بسیاری از بانوان که از پلیس تصوری قهری و اقتدار طلب داشتند، تصویری مطلوب و جامعه محور ارائه کند و این در حالی است که برخی افراد بدپوشش و دارای حجاب نامتعارف نیز ضمن برقراری ارتباط صمیمانه با ماموران نسوان اهدا کننده گل، ارتباط تنگاتنگی داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، وی استفاده از ظرفیت معاونت اجتماعی پلیس را در راستای روشنگری، آگاه‌سازی، اطلاع رسانی، تنویر افکار عمومی، جریان سازی و عملیات روانی برای همراه‌سازی مردم موثر برشمرد و گفت: معاضدت حقوقی، قضایی، مادی و معنوی از سوی نیروهای متعهد در عرصه عفاف و حجاب در شرایطی که معاندین تمام تلاش خود را در جهت منفعل‌سازی و بی‌تفاوتی و مرعوب کردن ماموران به کار برده‌اند، لازم و ضروری است و این در حالی است که چهره‌های شاخص هنری، ورزشی، اتحادیه‌های صنفی و سیاسی نیز می‌توانند دلسوزانه نسبت به ارائه ارزش‌های اسلامی و ایرانی اقدم به جریان‌سازی کنند تا علاوه بر حمایت از نیروی انتظامی، این اقدام بهتر از گذشته انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید