مقصودی: ثوری بی‌تجربگی کرد که قول کسب مدال داد/ بوکس نیاز به حضور مربی خارجی دارد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۱۰
    کد خبر :360092

نایب رئیس پیشین فدراسیون بوکس گفت: اگر ثوری تجربه کافی داشت هرگز قبل از بازی‌های آسیایی قول کسب مدال نمی‌داد.

منوچهر مقصودی در مورد ناکامی بوکس در بازی‌های آسیایی اندونزی و مسابقات جهانی جوانان اظهار داشت: در مورد ناکامی تیم جوانان اعتقاد دارم نباید این همه هزینه می‌کردیم و این تیم را به مسابقات جهانی اعزام می‌کردیم. با توجه به مشکلات مالی فدراسیون و قیمت بالای ارز اصلاً درست نبود این همه هزینه و این تیم را به مسابقات اعزام کنیم. من حتی این موضوع را به ثوری نیز گفتم.

وی تصریح کرد: عملکرد بوکسورها را در بازی‌های آسیایی ندیدم، اما شنیدم بچه‌ها عملکرد خوبی داشتند و متأسفانه دستاوردی نداشتیم. ما در تمام حضورهای گذشته خود در بازی‌های آسیایی دست پر بازگشته و در اینچئون، گوانگ‌ژو، دوحه و تایلند نیز مدال‌های خوبی را کسب کرده بودیم. اینکه حالا بعد از عدم نتیجه‌گیری بگوییم ما در سنگین وزن همیشه مدال می‌گرفتیم و در سبک وزن حرفی برای گفتن نداشتیم، درست نیست.

نایب رئیس پیشین فدراسیون بوکس تأکید کرد: مگر در سبک وزن بیژن باتمانی برای بوکس ایران مدال آوری نکرده است؟ مگر خود احدی موفق به کسب مدال نقره آسیا نشده است؟ در جوانان نیز بوکسورهای خوبی داشتیم و فروتن گل‌آرا برای ما موفق به کسب نشان برنز آسیا شد. در اندونزی نیز بوکسور 75 کیلوگرم داشتیم که بوکسور سبک وزنی شناخته نمی‌شود.

مقصودی در ادامه خاطر نشان کرد: البته سرمربی تیم ملی بوکس توسط افشین داوری انتخاب شده بود و ثوری بعد از حضور در فدراسیون قصد تغییر ترکیب مربیان بزرگسالان و جوانان را داشت که به او پیشنهاد دادیم بعد از بازی‌های آسیایی تصمیم بگیرد.

وی در خصوص وعده رئیس فدراسیون بوکس برای دست خالی بازنگشتن تیم ملی بوکس از بازی‌های آسیایی، گفت: کسی که بی‌تجربه باشد این‌گونه صحبت می‌کند و صوری اگر تجربه کافی را داشت، این‌گونه قول نمی‌داد. او تا قبل از بازی‌های آسیایی اندونزی این رقابت‌ها را از نزدیک ندیده بود و از قدرت قزاق‌ها و ازبک‌ها خبر نداشت.

نایب رئیس سابق فدراسیون بوکس در خصوص عملکرد فدراسیون بعد از دوران ناطق نوری عنوان کرد: هنوز حضور ثوری در فدراسیون یک سال نشده است و باید در خصوص ارزیابی عملکرد او نیز با منطق و واقعیت‌های موجود در بوکس ایران صحبت کنیم. انصافاً ثوری در این مدت بهترین اردوها و تدارکات را برای تیم ملی بزرگسالان در نظر گرفت و تیم ملی تا قبل از حضور او این تعداد مسابقه تدارکاتی را پشت سر نگذاشته بود.

به گزارش تسنیم ،مقصودی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به نتایج تیم ملی در اندونزی بهتر است کادرفنی تیم ملی دچار تغییرات شود؟»، گفت: نمی‌خواهم بگویم اکبر احدی مربی بدی است و اتفاقاً مربی خوب و جوانی است، اما در حال حاضر مربیان خارجی تأثیر زیادی در پیشرفت رشته‌های ورزشی ما داشتند. مربیان خارجی در والیبال، فوتبال و واترپلو موفق بودند. برای بوکس نیز باید تصمیم خوبی گرفته شود و در صورت تأمین منابع مالی یک مربی خوب خارجی استخدام شود تا ضمن هدایت تیم بزرگسالان روی دیگر رده‌های سنی ما نیز نظارت داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید