خط فقر در تهران به ۵ میلیون تومان رسید

    کد خبر :359591

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در برنامه چهارم توسعه، سیاست‌های بخش حمایتی، متوجه خط فقر شدید، سیاست‌های بخش بیمه‌های پایه برای توانمندسازی افراد بین خط فقر شدید و خط فقر مطلق، و سیاست‌های مالیاتی پیگیر توزیع عادلانه درآمدها و برنامه‌های بازتوزیع، برای بهبود خط فقر نسبی به کار گرفته می‌شوند.

محمدرضا واعظ مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) در نشست افتتاح برخی از پروژه‌ها و برنامه‌های زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص خط فقر پنج میلیون تومان در ایران، گفت: تعاریف متعددی در مورد خط فقر وجود دارد. براساس چارچوب برنامه عمران سازمان ملل متحد، سه نوع خط فقر تبیین شده است: خط فقر شدید (Extreme Poverty Line)، خط فقر مطلق (Absolute Poverty Line) و خط فقر نسبی (Relative Poverty Line).

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: خط فقر برای کسی که در تهران است با فردی که در یک روستا است، متفاوت است. برای فردی که مسکن دارد با کسی که از مسکن بی‌بهره نیست، متفاوت است. برای فردی که در خانواده‌اش معلول دارد با کسی که در خانواده‌اش چنین مساله‌ای را ندارد متفاوت است و بسیاری موارد دیگر. بنابراین عددی که برای آن (پنج میلیون تومان) گفته می‌شود محتملا میانگین است و برای احتمالا تهران مطرح شده است.

واعظ‌ مهدوی اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه، برای هر کدام از این موارد، سیاست‌های تدوین و ابلاغ شده است. سیاست‌های بخش حمایتی، عمدتا متوجه خط فقر شدید می‌شود. سیاست‌های بخش بیمه‌های پایه برای توانمندسازی کسانی که در بین خط فقر شدید و خط فقر مطلق قرار می‌گیرند درنظر گرفته می‌شود. سیاست‌های مالیاتی که توزیع عادلانه درآمدها و برنامه‌های بازتوزیعی را باید پیگیری کند برای بهبود خط فقر نسبی به کار گرفته می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در پایان، گفت: افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، در طول این‌سال‌ها، در راستای پوشش خط فقر شدید برای کسانی است که فاقد درآمد هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید