تماشاخانه‌های تئاتر یا تالار عروسی!

    کد خبر :359491

بازیگر سریال “ستایش ۳” گفت: از نظر من تئاتر امروز با تزئینات و جذابیت‌های کاذب مخاطب را فریب می‌دهد. تئاتر امروز بر پایه همین ظواهر و آمدن دو یا سه سلبریتی به کار خود ادامه می‌دهد که اصلاً قابل دفاع نیست.

قربان نجفی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص وضعیت کنونی تماشاخانه های خصوصی تئاتر و هزینه‌های اجرای اثر در این سالنها گفت: تماشاخانه‌های خصوصی به تالار عروسی تبدیل شده اند و صرفاً به اجرای آثاری می پردازند که هیچ ارزشی ندارد.

وی هنرمند را یکی از پایه‌های فرهنگسازی در جامعه دانست و افزود: هنرمند می بایست در جامعه ریز شده و دغدغه‌ها و مشکلاتی که گه گاه وجود دارد را در قالب یک درام و اثری نمایشی روی صحنه ببرد. تئاتر فرصتی برای جامعه سازی و فرهنگسازی است اما این روند در تماشاخانه های تئاتر به هیچ وجه وجود ندارد.

بازیگر سریال “ستایش” با نقد آثار بفروش در تئاتر اضافه کرد: تئاتر متاسفانه حمایت خود را به کلی از دست داده است. وقتی تئاتر حمایت نشود و هیچکس آن را نخواهد طبعاً نباید بیش از آنچه هم اکنون در اکثر سالن‌های نمایش می بینیم انتظار داشته باشیم.

وی در همین راستا ادامه داد: تئاتر امروز هیچ جذابیتی ندارد زیرا صرفاً داشتن بیننده ملاک نیست. وقتی یک تئاتر با ترفندهای مختلف پر بیننده باشد اما هیچ محتوایی در آن وجود نداشته باشد به چه دردی می خورد؟. تئاتر متاسفانه درگیر جذابیت های بصری و ظاهری شده و محتوا را به کل فراموش کرده اند.

بازیگر فیلم “پذیرایی ساده” تئاتر را یک شو و برنامه تزئینی خواند و اضافه کرد: از نظر من تئاتر امروز با تزئینات و جذابیت های کاذب مخاطب را فریب می‌دهد. تئاتر امروز بر پایه همین ظواهر و آمدن دو یا سه سلبریتی به کار خود ادامه می دهد که اصلاً قابل دفاع نیست.

وی در همین رابطه اذعان کرد: تئاتر باید در وهله اول خود بازیگر و کارگردان را به چالش کشیده و آنها را به سختی و مشقت بکشاند. اینها تئاتر را تئاتر می کنند. زیرا اگر من این سختی ها را بکشم می توانم آن اثر را برای مخاطب باور پذیر کنم. من همواره کار دلم را می‌کنم و هر کاری را انجام نمی دهم. اولویت انتخاب اثر برای من متن خوب است.

نجفی با نقد بی تفاوتی مرکز هنرهای نمایشی نسبت به وضعیت فعلی تئاتر خاطرنشان کرد: متاسفانه اداره تئاتر و مرکز هنرهای نمایشی در برابر سیستم تئاتر بفروش تسلیم شده اند و همه چیز را به حال خود رها کرده اند. من طی این سالها ندیده ام که مسئولین فرهنگی تئاتر نسبت به اتفاقات امروز واکنشی نشان دهند پس نباید انتظار تغییر عمده ای داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید