کره شمالی مهیای رژه نظامی می‌‏شود

    کد خبر :359128

پیونگ‎یانگ ۱۸ شهریورماه هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور را جشن می‎گیرد و تصاویر ماهواره‎ای گویای آمادگی برای رژه نظامی است که شاید این بار شامل نمایش موشک‎های بالستیک نباشد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، تصاویر ماهواره‌ای گویای آمادگی کره شمالی برای برگزاری رژه نظامی جدیدی در آستانه توقف مذاکرات پیونگ‌یانگ- واشنگتن است.

این درحالی است که مشخص نیست آیا به‌روال سابق، در این رژه نظامی، هیچ‌یک از موشک‌های بالستیک کره شمالی به نمایش گذاشته خواهد شد یا خیر.

پیونگ‌یانگ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریورماه) به‌ مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس دولت این کشور، میزبان رویدادهای بزرگی است که احتمالا شامل بازدید هیأت‌های خارجی نیز می‌شود.

از ۲۲ خرداد که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند؛ تلاش‌ها برای خلع‌ سلاح شبه‌جزیره کره با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده که از بی‌اعتمادی منابع اطلاعاتی آمریکا به پیونگ‌یانگ تا لغو سفر وزیر خارجه این کشور به کره شمالی را شامل می‌شود.

با این‌حال، ترامپ همچنان از رابطه دوستانه خود با کیم سخن می‌گوید و مدعی است کاستی‌های موجود نتیجه کارشکنی‌های چین است که از نفوذ خود بر پیونگ‌یانگ به عنوان جنگ‌افزار مناقشات تجاری پکن- واشنگتن استفاده می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید