شرط خرید 40 هزار خودرو ایران خودرو و سایپا مشخص شد/عدم نقل و انتقال تا یکسال

    کد خبر :359104

ایران خودرو و ساپیا قرار است در هفته آتی با تکمیل 40 هزار خودروی ناقص خود ،شرایط فروش این میزان را مهیا نمایند اما به منظور قطع دست دلالان شرایط جدیدی برای اینگونه خودروها مشخص شده است.

در ماه های اخیر دلالان و سودجویان بازار به منظور اختلال در بازار سعی کرده اند که با تبلیغات ،قیمت خودروها را به صورت غیر واقعی افزایش دهند. از طرف دیگر طرح های پیش فروش ایران خودرو سایپا هم به دلیل موعد تحویل یکساله نتوانست التهاب بازار را کنترل نماید و قیمت ها همچنان در مدار صعودی قرار دارند.

از این رو در نشست اخیر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت برگذار گردید ،مقرر شده که 24 هزار دستگاه خودروی سایپا و 16 هزار دستگاه محصولات ایران خودرو که بدلیل عدم قطعه ناقص هستند ،در هفته جاری تکمیل گردند و در اختیار مردم قرار گیرند.اما بدلیل قطع دست دلالان و ایجاد دوباره التهاب شرایطی جدیدی مشخص گردیده که این خودروها مستقیما به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش پردیس خودرو، بر اساس این گزارش قرار است که این 40 هزار دستگاه تا یکسال قابلیت نقل و انتقال نداشته باشند تا عملا امکان خرید و فروش آنها امکان پذیر نباشد.با این وجود امکان دارد که تزریق این 40 هزار دستگاه بتواند تاثیر مستقیمی بر کاهش قیمت ها داشته باشد اما در این بین مشکلاتی نیز وجود دارد.باید به یاد داشته باشیم دلالان همیشه یک گام از خودروسازان جلو بوده و برای دور زدن این شرط جدید راهکارهایی را خواهند یافت که این خود باعث بروز مشکلات دیگری خواهد شد .برای مثل امکان دارد خرید و فروش اینگونه خودرو ها در بازار بدون نقل و انتقال و با وکالت فروش بلاعزل صورت گیرد که نهایتا باعث ایجاد شکایت های قضایی بخاطر عدم تعویض فک پلاک و غیره می گردد.

نهایتا باید امیدوار باشیم که این قبیل عرضه خودرو به بازار منجر به کاهش قیمت خودرو و کنترل بازار گردد تا مصرف کنندگان واقی بتوانند بدون دغدغه و واسطه خودروی مورد نظر خود را خریدارای نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید