ورود نسل دوم نیسان جوک به بازارهای جهانی در آینده ای نزدیک

  • خودرو
  • شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶
    کد خبر :358904

نسل دوم نیسان جوک برای اولین بار در ماه‌های آینده در مجامع خودرویی حاضر می‌شود و طراحی ویژه‌ای و متفاوتی نسبت به تمامی محصولات ساخته شده نیسان به نمایش خواهد گذاشت.

این خودرو در استادیوم طراحی نیسان در لندن طراحی شده و نتیجه یک بازطراحی عمیق در طول دوره توسعه نیسان محسوب می‌شود.

از طرفی این طراحی شبیه مدل مفهومی Imx نیسان یا لیف‌های جدید نیست و بیشتر مانند یک خودروی تند و تیز شهری با ملاحظاتی عجیب از آب درآمده است.

آنچه مسلم است، ورود قطعی و زودهنگام این خودرو به صنعت خودرو است.

نمونه احتمالی جوک‌های آینده

آلفونسو آلبیسا مدیر طراحی شرکت نیسان، در این خصوص گفت: روند انتخابی نیسان بازگشت به طراحی گذشته نیست و این کمپانی در نظر دارد بر جذابیت‌های ظاهری، تکنیکی و فناورانه این خودرو بیفزاید.

دنیای خودرو سه سال گذشته را در انتظار معرفی نسل جدید این خودرو گذرانده و بسیاری از گزارش‌ها از معرفی آن در سال 2017 خبر می‌داد که این اتفاق تا کنون عملیاتی نشده و دلایل آن مشخص نیست.

جوک پس از معرفی سریعا –به ویژه در اروپا- محبوب شد و دلیل آن ظاهر منحصربه‌فرد و کمی عجیبش به شمار می‌آید.

مدیر طراحی جوک در این خصوص افزود: در تولید نسل اول کار آسان‌تری در پیش داشتیم، چرا که نمونه‌ای مانند جوک وجود نداشت. از طرفی در نسل دوم به حفظ هویت و کاراکترهای اساسی جوک وفادار هستیم و همین موضوع کار طراحی را سخت‌تر از قبل می‌کند.

در اصل در نسل دوم نیسانی‌ها در حال طراحی یک جوک با تفاوت‌های ثانویه هستند.

این خودرو براساس پایه و اساس پلت‌فرم کشیده V از ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی ساخته شده و موتور آن را نیز پیشتر روی دیگر اعضای خانواده نیسان مانند میکرا و قشقایی دیده‌ایم. احتمالا همان موتورهای 0.9 لیتری 3 سیلند، 1.2 لیتری توربوی 4 سیلندر و یک نسخه 1.5 لیتری 4 سیلندر در نوع دیزلی از انواع جوک‌های جدید به کار رود.

تولید نسل دوم نیسان جوک در سال 2019 آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود فروش خوبی را نصیب کمپانی سازنده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید