آرکانا، پرچمدار جدید محصولات رنو به زودی معرفی خواهد شد

  • خودرو
  • شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۰۵
    کد خبر :358891

پرچمدار جدید رنو که در کلاس کراس‌اورهای کوپه قرار می‌گیرد آرکانا نام دارد.

خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور با طرح کوپه (دارای خط سقف کشیده) تاکنون فقط در لیست محصولات لوکس آلمانی دیده می شدند، اما اخیرا چند کمپانی چینی، و همینطور رنو نیز که معمولا به ‌تولید خودروهای اقتصادی می پردازد، به ساخت این دست خودروها روی آورده اند تا طرفداران این خودروها با گزینه‌ های ارزان‌تری نیز روبرو باشند.

آرکانا کراس‌اور کامپکت جدید رنو است که در طراحی آن از سقف مشابه مدل‌های کوپه استفاده شده است. مدلی که تا کنون نمایش داده شده، هنوز یک خودروی نمایشی و مفهومی است اما به گفته مقامات رنو، مدل نهایی نیز کاملا شبیه به مدل نمایشی خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، تغییرات مدل تولیدی نهایتا شامل آینه های جانبی و برخی تزئینات بخش های مختلف بدنه خواهد شد.

رنو هیچ تصویری از فضای داخلی آرکانا منتشر نکرده، اما بعید بنظر می‌رسد طراحان رنو در طراحی داشبورد خودرو سورپرایز خاصی برای مخاطبان در نظر گرفته باشند و احتمالا، آرکانا داشبوردی کاملا شبیه به تالیسمان داشته و بخش اعظم داشبورد، میزبان مانیتور لمسی بزرگ خودرو باشد.

همچنین با توجه به نوع طراحی خودرو، کمی محدودیت ارتفاع در ردیف عقب این خودرو نیز دور از انتظار نیست.

مشخصات فنی کامل رنو آرکانا اعلام نشده است اما این کراس‌اور از سیستم انتقال قدرت AWD استفاده می‌کند.
با توجه به اهمیت بازار روسیه برای این خودرو و رونمایی آرکانا در نمایشگاه موسکو، انتظار میرود این خودرو از قابلیت های آفرود قابل قبولی بهره مند باشد.

آرکانا در فرانسه طراحی شده و نام آن با الهام از واژه‌ی لاتین آرکانوم (Arcanum) به‌معنی «محرمانه» نام‌گذاری شده است. فروش این خودرو سال آینده در روسیه آغاز خواهد شد و پس از آن، در کشورهای دیگر نیز عرضه می‌شود.

باید دید تا آن زمان روابط ایران با رنو فرانسه چگونه خواهد بود و آیا پای آرکانا به ایران نیز باز می شود یا خیر.

بدون شک حتی با وحود قوای فنی مجهول، آرکانا پارامتر های لازم برای موفقیت در بازار ایران را داراست، قیمت ارزان تر از رقبا، طراحی زیبای بدنه،در کنار امکانات احتمالا مناسب، آرکانا را به کزینه ای جدی برای خرید در بازارهای مشابه ایران تبدیل می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید