عضو جامعه روحانیت مبارز : کسانی که به حسن روحانی تهمت زدند به عذاب الیم دچار می شوند

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۰۱
    کد خبر :358790

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند «آقای رئیس جمهور باید تا آخر بماند»، بعد از صحبت های ایشان اگر مسئله یا شائبه ای وجود دارد نباید مطرح می شد، می گذاشتند تا دوره ریاست جمهوری تمام شود.

به گزارش نامه نیوز: روز یک‌شنبه ۲۸ مرداد یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی در گفت‌وگویی، اظهار داشت مسئولی در بالاترین رده کشور برای تحصیل به اسکاتلند رفته و در آنجا تابعیت انگلیس را پذیرفته. ادعای او در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بازخوردهای بدی داشت. بر همین اساس با حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز به گفتگو کردیم و دیدگاه او را درباره صحت و سقم این مسئله جویا شدیم.

صحبت های غیرشفاف اما کنایه آمیز یک نماینده مجلس درباره دوتابعیتی بودن را چگونه ارزیابی می کنید؟

آقای روحانی اسکاتلند تحصیل کرده است اما تا به حال درباره دوتابعیتی بودن او چیزی نشنیدم. حتی دوره دوم مجلس او و من رئیس و نایب رئیس یک کمیسیون بودیم ولی چنین مسئله ای را متوجه نشدم.

شورای نگهبان به استناد پاسخ استعلام از دستگاه های امنیتی، قوه قضائیه و ثبت اسناد دو دوره صلاحیت آقای روحانی را برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید کرد، مگر می شود آنها از این مسئله مهم بی اطلاع باشند؟

معتقدم در زمان کنونی چنین مسئله ای را مطرح کردن خلاف مصالح نظام است. رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند «آقای رئیس جمهور باید تا آخر بماند»، بعد از صحبت های ایشان اگر مسئله یا شائبه ای وجود دارد نباید مطرح می شد، می گذاشتند تا دوره ریاست جمهوری تمام شود.

آیا طرح چنین شائبه هایی صلاحیت مراجع نظارتی انتخابات را زیر سئوال نمی برد؟

خیر، چون مواردی از این دست جزء استعلام ها نیست.

ثبت احوال از مراجع چهارگانه ای است که نظرش درباره نامزدها مورد استعلام قرار می گیرد.

نمی تواند مطلع باشد. لذا دامن زدن به این مسائل به مصلحت نظام نیست.

خودتان چه توصیه ای به این نمایندگان می کنید؟

توصیه می کنم با حفظ وحدت، مشکلات مردم را حل کنند، نه آنکه خود مشکل ایجاد کنند.

از یک طرف شائبه و شبهه ای را در ذهن مردم ایجاد کردند و از آن طرف وقتی خبرنگاران با اعضای کمیته تحقیق و تفحص تماس می گیرند و راجع به صحت و سقم دوتابعیتی بودن رئیس جمهور می پرسند، پاسخ روشنی نمی دهند؟

این کارها خوب نیست و خلاف مصلحت نظام است. این افراد مصداق آیه قرآن هستند که خدا به پیامبر اکرم (ص) می فرماید «انَّالَّذِينَيُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِيالَّذِينَآمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ یعنی کسانی که دوست دارند علیه مومنین افشای فحشا کنند آنها را به عذاب دردناک بشارت شان می دهیم». یعنی این کار از گناهان کبیره است. آیا این افراد مصالح نظام را نمی فهمند یا نمی خواهند بفهمند. وقتی امام می فرماید «حفظ نظام از اوجب واجبات است» الان باید فقط به فکر حفظ نظام بود. می گذاشتند این دولت تمام شود بعد ذهنیت شان را مطرح می کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید