رعایت اخلاق از سوی رییس جمهور در مجلس، برایش هزینه داشت

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۹:۳۶
    کد خبر :358757

عضو هیات رییسه مجلس گفت: هم سوال کنندگان و هم رییس جمهور اخلاق را رعایت کردند و رعایت این مسئله از جانب اقای روحانی، هزینه های زیادی را برای او ایجاد کرد.

«علی اصغر یوسف نژاد»، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با برنا در خصوص حضور رییس جمهور در مجلس گفت: هم سوال کنندگان و هم رییس جمهور اخلاق را رعایت کردند و رعایت این مسئله از جانب آقای روحانی هزینه های زیادی را برای او ایجاد کرد. دکتر روحانی شرایط را پذیرفت و از عنوان، برخی مسایل و موارد پرهیز کرد.

او ادامه داد: نمایندگان سوالات را در موضوعاتی که دغدغه مردم، جامعه و خودشان بود بیان کردند. نوع حضور رییس جمهور در مجلس، دولت را به صورت واضح و مشخص به پاسخگو بودن در مقابل سوالات مجلس و نمایندگان وا داشت. رییس جمهور با حضورش در مجلس تلاش کرد برای بیگانگان خوراک تبلیغاتی ایجاد نشود.

او در خصوص احاله سوالات به قوه قضاییه گفت: طبق آیین نامه مشخص شده اگر استنکاف و یا عدم اجرای قانون صورت گرفته باشد، این سوالات به قوه قضاییه ارجاع می شود. نمایندگان باید می گفتند، طبق این قانون و وظایفی که این قانون برای رییس جمهور مشخص کرده است، ایشان از وظایف خود عدول کرده اند که شاهد بودیم چنین چیزی در فرمایشات نمایندگان نبود. بنابراین با شرایط فعلی امکان احاله سوالات به قوه وجود ندارد.

یوسف نژاد مطرح کرد: اگر سوال کنندگان استناد قانونی و تطبیق عملکرد را مشخص کنند، این موضوع در هیات رییسه مورد بحث قرار می گیرد. فعلا ارائه گزارشات به قوه قضاییه با توجه به اینکه سند معتبر و قابل اعتنا از قوانینی که نمایندگان‌ استناد کرده باشند را نداریم، وجود ندارد.

او در پایان گفت: مسئول عملکرد دولت رییس جمهور است و ایشان هر زمان دلش خواست، می تواند با نمایندگان صحبت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید