در مراسم رونمایی از کتاب ۱۴ مقاله عنوان شد

واژه منفی معتاد از مصرف کنندگان برداشته شود

    کد خبر :358596

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تاکید بر اینکه کنگره ۶۰ نگاهی مادی به مقوله ترک اعتیاد در راستای کمک به معتادان ندارد، گفت: این کنگره نگاهی به جیب مصرف‌کنندگان مواد مخدر ندارد و این دیدگاه یکی از مسائل مهم در موفقیت سازمان‌های دولتی است.

پرویز افشار در مراسم آئین رونمایی از «کتاب ۱۴ مقاله» که با حضور جمعی از پزشکان و روان پزشکان حوزه اعتیاد برگزار شد، با بیان اینکه کنگره ۶۰ (کنگره‌ای که منظور رهایی معتادینی که همواره خواستار رهایی از اعتیاد بوده‌اند و راه حل منطقی برای درمان خود پیدا نکرده‌اند تشکیل شده است) نگاهی به جیب مصرف‌کنندگان مواد مخدر ندارد افزود: این در حالی است که نگاه مادی درباره این موضوع در بعضی از بخش‌ها غالب است؛با این نگاه هیچ تفاوتی با قاچاقچیان نداریم و در صورت نگاه مادی به این مسئله طبیعتاً فقیر و نیازمند خواهیم ماند.

در ادامه مراسم، بهنام شاه محمدی، پزشک به شرح مختصری از این کتاب پرداخت و افزود: در طب پزشکی وقتی صحبت از مسمومیت است، اولین فکر سم زدایی است. اگر ماده خارجی که به بدن وارد می‌شده ناگهان به طور کامل قطع گردد و از طرفی دیگر با داروها تمام مواد مخدر را بیرون بریزیم که حتما این روش آشوبی در پی خواهد داشت، طبیعتا این روش هیچ جایگاه علمی ندارد و به بیمار کمکی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه رضا کارگشا، پزشک نیز با اشاره به مقاله نهم از این کتاب بیان کرد: باید در زمان تجویز دارو برای بیماران مصرف کننده از سنجش و معیار استفاده شود؛ تغییر هر ماده مصرفی برای فرد مصرف کننده ۲۰ تا ۶۰ روز زمان لازم دارد تا آن ماده با بدن فرد سازگار شود.

همچنین مسعود حاج رسولی، دکترای فیزیولوژی ورزش با بیان اینکه باید واژه منفی معتاد از مصرف کنندگان برداشته شود و از این افراد با عنوان یک مسافر یاد کنیم افزود: این مسافران سفر سه مرحله ای را دنبال می‌کنند؛ سه مرحله قطع مواد، رسیدن به تعادل و شناخت راز و رمز جهان است.قطع مصرف مواد یک ترک نیست بلکه درمان است مسئله‌ای که متاسفانه در همه کتابهای پزشکی به عنوان ترک مواد یاد می‌شود.

حاج رسولی افزود: باید بدانیم که در این سفر سه مرحله ای که یک پروتکل dst به وجود می آید به کجا می‌رویم؟ هدف کجاست؟ و در چه مسیری حرکت می‌کنیم؟ که این مسئله در کتاب چهارده مقاله حسین دژاکام عنوان شده است.

به گزارش ایسنا،رضا دانشمند، روان پزشک با اشاره به نگرش کنگره ۶۰ گفت: این کنگره مبتنی بر قواعد و اصولی بوده است که در قالب ساختار و سازماندهی جدی شکل گرفته و تلفیقی از جنبه‌های مختلف زیستی و روان شناختی اجتماعی است که یکی از مسائل بارز همبستگی‌های موجود در این کنگره و تعیین کننده نگرشها و ادامه دادن اهداف یکسان است.

علیرضا نوروزی، روانپزشک نیز در این مراسم گفت: پروتکل‌های دارویی، همراهی خانواده‌ها، ورزش،موسیقی و هنر نه تنها به درمان کمک می‌کند بلکه منجر به بازسازی و تغییر نوع سبک زندگی خواهد شد.

به گزارش ایسنا ،مراسم رونمایی از کتاب ۱۴ مقاله نوشته حسین دژاکام با حضور جمعی از پزشکان و روان پزشکان حوزه اعتیاد و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید