آخرین وضعیت صادرات و واردات سیگار، تنباکو و توتون

    کد خبر :358575

آخرین وضعیت واردات رسمی و صادرات محصولات دخانی اعم از سیگارت، توتون، تنباکوی سنتی‌ و تنباکوی معسل اعلام شد.

میزان واردات رسمی سیگار طی دو ماهه نخست سال جاری همانند فروردین صفر بود و این در حالی است که میزان صادرات آن طی ۶۰ روزه ابتدایی سال جاری معادل ۵۵۰ میلیون نخ بوده است. گفتنی است میزان واردات رسمی سیگار در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۰۰ و میزان صادرات نیز در همین بازه زمانی ۱۵۰ میلیون نخ بوده است.

میزان صادرات تنباکوی سنتی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۳۸ هزار کیلوگرم بود که نسبت به میزان صادرات صورت گرفته در مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۷۰۰ درصدی داشته است و تنباکوی معسل با صادرات ۳۴ هزار کیلوگرمی طی همین مدت زمانی رشدی ۱۶۱.۵ درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ایسنا قرار داده شده است، درمورد توتون خاطر نشان کرد که میزان صادرات آن طی ۶۰ روزه نخست سال جاری معادل ۲۰ هزار کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸۷.۲ درصدی را در پی داشته است. درمورد واردات تنباکوی معسل هم وضعیت به گونه ای است که میزان واردات این محصول طی دو ماهه نخست سال جاری ۷۵۰ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی ۶۷.۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا،وضع موجود واحدهای فعال دخانی نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به گونه‌ای است که تعداد واحدهای فعال سیگارت سازی ۱۸ مورد و تعداد واحدهای تولید تنباکو ۲۸ مورد است. در عین حال تعداد توزیع کنندگان کالاهای دخانی حقیقی در سراسر کشور ۱۰۶۲ مورد و تعداد توزیع کنندگان حقوقی ۷۸ مورد بوده است که جمعا از وجود ۱۱۴۰ واحد توزیع کننده کالای دخانی خبر می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید