گران‌ترین کشور اروپایی کجاست؟

    کد خبر :358572

برخلاف تصور اکثر مردم، این ایسلند و نه سوئیس است که گران‌ترین کشور اروپایی از نظر هزینه‌های زندگی است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سطح قیمت‌های کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان تا پایان سال ۲۰۱۷ در دو کشور دانمارک و لوکزامبورگ از همه بالاتر بوده و هزینه زندگی در این دو کشور ۴۱ درصد بیشتر از متوسط هزینه زندگی در اتحادیه اروپا بوده است. پس از این دو کشور نیز سوئد (۳۵ درصد بالاتر از متوسط اتحادیه اروپا)، ایرلند ( ۲۸ درصد بالاتر از متوسط اتحادیه اروپا)، فنلاند ( ۲۳ درصد بالاتر از متوسط اتحادیه اروپا) و انگلیس ( ۱۷ درصد بالاتر از متوسط اتحادیه اروپا) قرار دارند.

از سوی دیگر بلغارستان ارزان‌ترین هزینه زندگی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته است ( ۵۶ درصد کمتر از متوسط اتحادیه اروپا) و پس از این کشور، رومانی ( ۵۶ درصد کمتر از متوسط اتحادیه اروپا)، لهستان ( ۴۷ درصد کمتر از متوسط اتحادیه اروپا)، مجارستان ( ۴۲ درصد کمتر از متوسط اتحادیه اروپا) و لیتوانی ( ۴۰ درصد کمتر از متوسط اتحادیه اروپا) قرار دارند.

هم چنین به تفکیک هزینه‌های مختلف، دانمارک در بخش‌های رستوران و هتلداری، غذا، فرهنگ و آموزش، حمل‌ونقل و لوازم منزل گران‌ترین کشور برای زندگی است و ایرلند از نظر هزینه‌های نوشیدنی و تنباکو، لوکزامبورگ از نظر هزینه‌های آب و برق و گاز، یونان از نظر هزینه ارتباطات و سوئد از نظر هزینه لباس گران‌ترین کشورهای اروپایی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید