یک عضو کمیسیون کشاورزی:

کمیسیون کشاورزی با افزایش قیمت برنج وارداتی برخورد می‌کند

  • سیاسی
  • جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲
    کد خبر :358413

یک عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش ۵۰ درصدی برنج وارداتی (غیرتایلندی) با وجود دریافت ارز دولتی چیست؟ گفت: دلیل آن این است که ما از اول انقلاب هیچ نظارتی بر توزیع نداشتیم. نظر بنده به عنوان یک شهروند ایرانی این است که ما در حوزه نظارت در توزیع بسیار بسیار ضعیف عمل کردیم. طبیعتا این طور برداشت می‌شود که در این قضیه منافعی داریم که برخورد جدی نمی‌کنیم.

شمس‌الله شریعت‌ نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد افزایش قیمت اخیر ۵۰ درصدی برنج وارداتی (غیرتایلندی) در حالی که ارز دولتی برای وارد کردن این کالا دریافت شده، اظهار کرد: در فرهنگ ما می‌گویند هرچه می‌توانید ارزان بخر و هرچه می‌توانی گران بفروش. طبق مصوبه دولت کسی که ارز دولتی گرفته باید آن کالا را به همان قیمت، تا مصرف‌کننده نهایی بفروشد.

نماینده تنکابن و رامسر ادامه داد: الان کشاورزان نگران تولید خود هستند، یعنی مساله برنجکاران فقط کاشت، داشت و برداشت نیست بلکه نگران هستند که کالای تولید شده را چکار کنند. اگر برای کشاورزان و برنجکاران اطمینان حاصل کنیم سمت و سوی برنجکاری افزایش پیدا می‌کند و خیلی از اراضی که بلاکشت است مجددا برنجکاری می‌شود.

وی افزود: ما چون نفت داریم و پول نفت در دست ما می‌آید بیشتر دنبال واردات هستیم. تا می‌گویند واردات همین فردا صبح وارد می‌شود اما اگر بگویند تولید، مشکل پیدا می‌کنیم. واردات ظاهرا برای عده‌ای منافعی دارد و ظاهرا در انحصار عده‌ای هست.

شریعت‌نژاد در مورد برنامه کمیسیون برای ورود به این قضیه، گفت: کمیسیون اگر مستندی داشته باشد که این نوع برنج پنج برابر گرانتر از میزان افزایش قیمت برنج ایرانی فروخته می‌شود قطعا برخورد می‌کند. کمیسیون به شدت در اینگونه موارد حساس است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان گفت: این‌که رییس جمهور در برنامه تلویزیونی می‌گوید کالاهای اساسی که مشمول ارز دولتی برای واردات هستند نباید با افزایش قیمت روبه‌رو شوند و ما پس از مدتی با چنین مسائلی برخورد می‌کنیم برداشت مردم اینگونه می‌شود که با آن آدمی که متخلف است برخورد نمی‌شود، یعنی ما در این قضایا طرفدار متخلفین هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید