جواد عزتی، مرد پرکار این روز‌های سینمای ایران

    کد خبر :358390

“جواد عزتی” که سال گذشته با فیلم تحسین شده “تنگه ابوقریب” در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور یافته بود امسال نیز با چند اثر راهی این رویداد سینمایی خواهد شد.

جواد عزتی بازیگر محبوب و مطرح این روزهای سینما و تلویزیون سال گذشته با دو فیلم “لاتاری” و “تنگه ابوقریب” سال سینمایی خود را به پایان رساند اما امسال یکی از موفقیت ترین بازیگران در گیشه بوده است.

وی هم اکنون اکران پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران یعنی “هزارپا” را در کارنامه خود می بیند که نزدیک به 33 میلیارد تومان فروخته است. وی در کنار زوج عطاران به موفقیتی بزرگ در سینمای ایران دست یافته است.

همچنین عزتی امسال علاوه بر هزارپا تاکنون فیلم‌های “لاتاری” ساخته محمدحسین مهدویان، خرگیوش به کارگردانی “مانی باغبانی” و “تنگه ابوقریب” به کارگردانی “بهرام توکلی” را در نیمه اول سال روی پرده سینما داشته است.

عزتی در لاتاری با بازیگرانی همچون هادی حجازی فر، ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، حمید فرخ نژاد، امیرحسین هاشمی و نادر سلیمانی همکاری داشته است. این فیلم هم توانست در جدول فروش با فروشی معادل 18 میلیارد تومان به موفقیت های پیاپی دست یابد.

نقطه اوج عزتی طی سال گذشته به بازی درخشانش در تنگه ابوقریب ختم می شود. جایی که به اذعان تمامی اهالی رسانه و منتقدین همچنین اهالی سینما وی را مستحق نامزد شدن و حتی دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر قرار می داد. اتفاقی که برای وی به عنوان واقع نشد.

در 21 تیرماه 1367، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می‌کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده‌های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه ای که نام و خاطره اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم شده است. تنگه ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود.

علاوه بر عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی از جمله بازیگران اصلی هستند که در فیلم “تنگه ابوغریب” به ایفای نقش پرداخته اند.

حال عزتی امسال را نیز پرکار بوده و با تمام قوا برای کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر راهی این رویداد بزرگ سینمایی خواهد شد. عزتی تاکنون در چهار فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

جان دار، ما همه با هم هستیم، چهار انگشت و دو طبقه روی پیلوت از جمله آثاری هستند که عزتی تا این زمان برای حضور در آنها شانس موفقیت در فجر را خواهد داشت.

وی در فیلم سینمایی “جان دار” به کارگردانی “حسین امیری دوماری” و “پدرام پورامیری” در کنار بازیگرانی همچون حامد بهداد، جواد عزتی، علی شادمان، باران کوثری، گیتی قاسمی، محمدعلی محمدی و احمد قزوینی به ایفای نقش پرداخته است.

عزتی همچنین در جدیدترین فیلم کمال تبریزی نیز حضور یافته است. فیلم تبریزی که به نوعی یکی از پر بازیگرترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است شانس دیگری به عزتی می دهد تا خود را به کسب سیمرغ جشنواره فیلم فجر نزدیک تر کند.

مهران مدیری، محمدرضا گلزار، سام نوری، مانی حقیقی، هانیه توسلی، سروش صحت، بهنوش بختیاری، رضا ناجی، ویشکا آسایش، پژمان جمشیدی، مهران غفوریان، حسن معجونی، سیروس گرجستانی، هوتن شکیبا، لیدا فتح الهی، نادر فلاح،، سیاوش چراغی‌پور، فرزین محدث، بهادر مالکی، شیوا بلوچی، اشپیتیم آرفی و علی شادمان از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

دو فیلم “چهار انگشت” به کارگردانی “حامد محمدی” با بازی جواد عزتی و امیر جعفری، همچنین “دو طبقه روی پیلوت” ساخته ابراهیم ابراهیمان آثار دیگری هستند که عزتی می تواند با آنها راهی فجر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید