رییس اداره محیط زیست شهر تهران خبر داد

آغاز پایش جدید و جدی‌تر واحدهای صنعتی همزمان با شروع پاییز

    کد خبر :358387

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به اینکه ۴۰۸ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی در شهر تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند، گفت: در حال طراحی برنامه پایش جدی‌تر و جدیدتری برای واحدهای صنعتی هستیم تا همزمان با شروع فصل پاییز اجرای آن را آغاز کنیم.

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا افزود: ۱۶ اولویت در برنامه پایش هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به توقفگاه‌های اتوبوس، مراکز بازیافت و ضایعات‌سوزی و کارگاه‌های آلاینده هوا مانند ریخته‌گری‌ها و آجرپزی‌ها اشاره کرد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه طی سه ماه اخیر حدود ۸۰۰ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی پایش شده است، اظهار کرد: از این تعداد برای ۴۰۸ واحد اخطاریه صادر کردیم و در مجموع ۲۰۵ واحد صنعتی، ۱۰۶ واحد خدماتی و ۹۷ واحد درمانی اخطاریه گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اخطاریه‌های صادر شده برای این مراکز درسه محور آلودگی آب، آلودگی هوا و مشکل مدیریت پسماند بوده است، تصریح کرد: در زمینه آلودگی آب ۵۷ اخطاریه برای واحدهای صنعتی، ۷۳ اخطاریه برای واحدهای درمانی و ۱۱۲ اخطاریه آلودگی آب برای واحدهای خدماتی مانند کارواش‌ها صادر شده است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در مجموع ۲۴۲ اخطاریه برای آلودگی آب صادر شده است، گفت: در زمینه آلودگی هوا نیز ۱۷۰ اخطاریه صادر شده است که ۱۶۱ اخطاریه برای واحدهای صنعتی و ۹ اخطاریه برای واحدهای دیگر بوده است.

بازگیر ادامه داد:طی سه ماه اخیر واحدهای صنعتی و درمانی ۱۶۲ اخطاریه زیست‌محیطی برای مدیریت پسماند دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: در این زمینه ۱۱۷ واحد صنعتی و ۴۵ واحد درمانی اخطاریه گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای خدماتی، صنعتی و درمانی بیش از یک اخطاریه دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: ممکن است هر یک از واحدها در هر زمینه آلودگی هوا، آب و پسماند اخطاریه دریافت کرده باشند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه چنانچه واحدهای آلاینده به اخطاریه های زیست محیطی بی‌توجهی کنند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، اظهار کرد: طی سه ماه گذشته برای ۳۵ واحد آلاینده پرونده قضایی تشکیل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید