ممنوعیت صادرات چای داخلی لغو شد

    کد خبر :358194

استاندار گیلان از لغو دستور ممنوعیت صادرات چای داخلی خبرداد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان استان دستور لغو ممنوعیت صادرات چای داخلی به وزارت اقتصاد ابلاغ شد.

مصطفی سالاری در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چای یک محصول استراتژیک برای این استان است، اظهار کرد: اعمال ممنوعیت صادرات چای داخلی که مدتی قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده بود با پیگیری نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و فعالان صنعت چای لغو و به وزارت اقتصاد ابلاغ شد.

استاندار گیلان با اشاره به بسته های حمایتی دولت در سال های اخیر برای احیا باغات چای تخریب شده و بازگرداندن آنها به چرخه تولید، گفت: صادرات چای داخلی فرصتی مناسب برای رونق تولید داخل و افزایش درآمد چایکاران است.

وی با تأکید براینکه نباید اجازه دهیم که بازارهای چای ایرانی در خارج از کشور با تصمیمات غیراصولی از دست برود، خاطرنشان کرد: مسئولان استان گیلان اقدامات مناسبی برای احیای دوباره بازار چای انجام داده اند تا منافع آن نصیب چایکاران شود.

سالاری با اشاره به اینکه باید برای ارتقای کیفیت چای داخلی و همچنین بالا بردن بهره وری باغات چای استان از فناوری های نوین استفاده شود، تأکیدکرد: ارائه تسهیلات مناسب، برندسازی و بازاریابی نیز از برنامه های مسئولان استان برای افزایش بهای چای داخلی است.

گفتنی است، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۷ مرداد ماه سال جاری صادرات چند کالای کشاورزی از جمله چای را از اول شهریور ممنوع اعلام کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید