با معرفی نسخه جدید Wear OS

رابط کاربری سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند بهبود یافت

    کد خبر :358164

سرانجام گوگل پس از مدت‌ها انتظار از رابط کاربری جدید و بهبود یافته سیستم‌ عامل ور او اس (Wear OS) خود رونمایی کرد که نشان‌دهنده قابلیت‌های کاربردی جدیدی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، پس از آنکه سیستم‌عامل مخصوص گجت‌های پوشیدنی گوگل از اندروید ور به ور او اس تغییر نام پیدا کرد، این سیستم عامل دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شد که نظر خیل عظیمی از کاربران ساعت‌های هوشمند را به خود جلب کرد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، گوگل قصد دارد در اوایل ماه اکتبر سال جاری میلادی از ساعت هوشمند خود تحت عنوان پیکسل واچ رونمایی کند که هم زمان با معرفی نسل جدید گوشی‌های پیکسل خود خواهد بود.

گوگل رابط کاربری سیستم عامل اختصاصی Wear OS را به گونه ای بازطراحی کرده و بهبود بخشیده است که که فاصله زیادی با نسل پیشین خود دارد و همین جذابیت‌های کاربردی و ظاهری آن موجب شده است کاربران بیشتری را به سمت و سوی خود جذب کند.

در زیر به مرور مختصری بر مجموعه تغییر و تحولاتی که در این نسخه از سیستم عامل گجت های هوشمند ایجاد شده است، خواهیم پرداخت:

اعلانات و پاسخگویی سریع

بر خلاف گوشی‌های اندرویدی که اعلانات جدید از سمت بالای صفحه نمایش قابل دسترسی است، در ساعت‌های هوشمند با سیستم عامل ور او اس، کاربران با سوایپ از پایین به سمت بالا قادر خواهند بود به اعلانات خود دسترسی پیدا کرده و در صورت تمایل به آنها به سرعت پاسخ دهند.

سوئیچ سریع

با سوایپ به سمت پایین صفحه نمایش، گزینه هایی نظیر دسترسی سریع به امکاناتی نظیر گوگل پی، ذخیره بیشتر باتری، حالت پرواز، بلوتوث و غیره وجود دارد.

دستیار صوتی گوگل اسیستنت

دقیقا همانند گوشی‌های اندرویدی، در قسمت سمت چپ صفحه نمایش اصلی ساعت‌های هوشمند نیز دستیار صوتی گوگل اسیستنت وجود دارد تا کاربران در صورت نیاز با ارسال پیام صوتی به انجام کارها و فعالیت های روزمره خود بپردازند.

قابلیت‌های ردیابی سلامتی کاربران

کاربران با کشیدن صفحه به سمت چپ، به گوگل فیت فرمان می‌دهند که داده‌های مربوط به سلامتی آنها را بررسی کرده و نمایش دهد. گوگل با همکاری انجمنِ قلب آمریکا و سازمان بهداشت جهانی، قصد دارد سلامتی کاربرانش را در هدف اصلی Wear OS معرفی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید