معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

هزینه های درمان تامین اجتماعی به 26 هزار میلیارد تومان رسیده است

    کد خبر :358098

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: هزینه های درمانی این سازمان از 7 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 26 هزار میلیارد تومان در سال 97 رسیده است.

مهدی درخشان در مراسم افتتاحیه مرکز درمانی پروفسور محمود حسابی شهرستان تفرش که با حضور استاندار مرکزی به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ها از خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی کشور کاسته نشده است، گفت: بیش از 42 میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد 6 میلیون مستمری بگیر هستند.

وی ادامه داد: خدماتی که به مستمری بگیران تعلق می گیرد با بقیه افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، متفاوت است. کلیه خدمات سازمان تامین اجتماعی برای مستمری بگیران رایگان است به همین جهت سازمان تامین اجتماعی ماهیانه 7000 میلیارد تومان برای پرداخت هزینه خدمات به مستمری بگیران اختصاص می دهد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی دارای 810 بیمارستان، 10 هزار و 800 تخت بیمارستانی و 290 مرکز درمانی سرپایی است، در واقع 10 درصد تخت بیمارستانی کشور به سازمان تامین اجتماعی تعلق دارد.

درخشان بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی کشور با 843 بیمارستان و 118 کلینیک و 45 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد است.

وی با بیان اینکه هزینه درمانی سازمان تامین اجتماعی در سال 92 میزان 7000 میلیارد تومان بود، گفت: در سال 96 این هزینه 23 هزار میلیارد تومان و در سال جاری هزینه درمان 26 هزار میلیارد تومان شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: در سال گذشته دو بیمارستان و شش مرکز درمانی افتتاح، و در سال جاری یک بیمارستان و هفت مرکز درمانی افتتاح شده است. همچنین در هفته دولت از 10 پروژه درمانی بزرگ بهره برداری خواهد شد که مرکز درمانی پروفسور حسابی سومین مرکزی است که بهره برداری شده است و ما بقی تا پایان هفته به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی 43 مرکز درمانی در حال ساخت دارد، همچنین 58 مرکز درمانی در حال مطالعه و طراحی برای ساخت است.

به گزارش ایسنا، درخشان در پایان گفت: در راستای اصلاح نظام سلامت، تلاش سازمان تامین اجتماعی این است، که سطح خدمات رسانی را بالا ببرد که در این راستا می توان به اقداماتی همچون توسعه فناوری اطلاعات، ارائه راهنمایی های بالینی و الکترونیک شدن پرونده درمانی اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید