مدیرکل توانمندسازی معلولان بهزیستی خبر داد

آغاز طرح جامع توان افزایی معلولان در 6 استان کشور

    کد خبر :358089

مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح جامع CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه) در یک شهر از استان‌های تهران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان جنوبی و کرمان اجرا می شود.

کاظم نظم‌ده در حاشیه سفر خود به آستارا و بازدید از مرکز توانبخشی توان‌خواهان ذهنی این شهرستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود دو دهه است که طرح جامع CBR(توانبخشی مبتنی بر جامعه) در کشور کلید خورده است و در حال حاضر بیش از 480 هزار نفر تحت پوشش روستایی این طرح قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در قالب این طرح در آینده ای نزدیک در شهرهای کشور هم آغاز می شود، ادامه داد: طرح مذکور با هدف توان افزایی معلولان در یک شهر از استان های تهران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان جنوبی و کرمان آغاز شده است و بالغ بر 13 هزار و 500 نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی افزود: در قالب این طرح، خدمات مبتنی بر جامعه در حوزه های آموزش، سلامت و توانمندسازی به شکل مناسبی پیش می رود و هزینه ها کاهش می یابد.

نظم ده در بخش دیگر سخنان خود خاطر نشان کرد: 616 معلول در آستارا تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و این طرح با برنامه های تعریف شده و مدل های علمی و پزشکی، موجب توانبخشی معلولان می شود.

وی با تأکید بر اینکه در آستارا تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای این طرح هزینه شده است، اضافه کرد: CBRرویکرد مشارکتی است و فعالیت های آن با کتابچه های آموزشی و نظارت ارگان های متولی، بر اساس نوع فرهنگ محلی تنظیم می شود.

به گزارش ایسنا، وی کاهش کاهش فقر و آسیب های اجتماعی را از دیگر اولویت های این طرح برشمرد و گفت: تلاش می شود تا پکیج خدمات افزایش یابد.

مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: طرح فوق در صورت همکاری و مشارکت خانواده های معلولان و ارگان های مربوطه، در توانمندسازی آنها مؤثر است و آثار کوتاه و بلندمدت خود را نشان می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید