نمایشگاه شهر گردشگر، گامی نوین در جهت توسعه اقتصادی

    کد خبر :357948

برگزاری نمایشگاه شهر گردشگر ضمن ایجاد انگیزه‌های جدید در حوزه توریسم، گام نوینی در ایجاد توسعه اقتصادی است که کشورهای زیادی در این زمینه موفق بوده‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از کلیک ،صنعت گردشگری یکی از نوین‌ترین ابزار توسعه اقتصادی در دنیای امروز است و برخی از کشورها تنها از طریق اقتصاد گردشگری به پیشبرد اهداف خود در توسعه و ثبات اقتصادی دست یافته‌اند.

اقتصاد گردشگری در کشورها

خیلی از این کشورها برای ایجاد جاذبه گردشگری، به سمت ایجاد گردشگاه، مناطق آزاد تجاری و اقتصادی و جاذبه‌های هنری و ورزشی می‌پردازند. این در حالی است که کشور ما با وجود برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و هنری زیادی دارد، از این فضای بوجود آمده در بخش گردشگر داخلی و خارجی به درستی استفاده نمی‌کند.

کشورهای امارات، مالزی، ترکیه، اتریش و گرجستان تنها بخشی از نمونه‌های موفق در انواع گردشگری محسوب می شوند.
به دلیل استفاده نامناسب از فضاهای موجود در بخش گردشگری، فرصت‌های زیادی در این بخش مطرح است که سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری باید با آن آشنا شوند.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری

برگزاری نمایشگاه‌هایی چون شهر گردشگر که پیش از این با نام اقتصاد گردشگری برگزار می‌شد، فرصت مناسبی برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری در ایران است .

آشنایی با فرهنگ اقوام

نمایشگاه شهر گردشگر توانسته نمایش فرهنگ و هنرهای بومی اقوام و استان‌های مختلف ایران را به نمایش درآورد. در طول نمایشگاه می‌توان بدون سفر به شهرهای مختلف ایران با معیار و ملاک‌های فرهنگی و هنری نقاط مختلف کشور به راحتی آشنا شد که در صورت برگزار نشدن آن، آشنایی با این جاذبه‌ها مستلزم صرف هزینه های چند ده یا چند صد میلیونی است.

فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری

نکته دیگر که در این نمایشگاه باید در نظر گرفت، آشنایی با فرصت‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف کشور است که از نظر گردشگری جاذبه های بسیاری دارد.

شکل‌گیری تعاملات

نکته بعد تعاملات اقتصادی و فرهنگی است که میان شرکت‌ها و موسسات فعال در حوزه گردشگری به‌وجود می‌آید. همین برقراری ارتباط میان این شرکت‌ها در حالت عادی و بدون برگزاری نمایشگاه می‌تواند هزینه‌های زیادی در بر داشته باشد.

برندینگ مناسب

موضوع بعدی به برندینگ و اطلاع رسانی شرکت‌ها و برندهای فعال در صنعت گردشگری اختصاص دارد. یکی از دلایل برگزاری نمایشگاه‌ها هم همین موضوع برندینگ و اطلاع رسانی است. برگزاری شهر گردشگر ضمن ایجاد بازاری مناسب برای برندهای حوزه، سبب کاهش هزینه‌های برندینگ و اطلاع رسانی شرکت‌ها و دریافت بازخورد بیشتر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید