دوچرخه‌سوارها سر از اسکار درآوردند

    کد خبر :357849

«بازندگان شگفت‌انگیز. یک دنیای متفاوت» به عنوان نماینده سینمای لیتوانی راهی اسکار ۲۰۱۹ می‌شود.

یک فیلم مستند با عنوان «بازندگان شگفت‌انگیز. یک دنیای متفاوت» از سوی لیتوانی برای شرکت در بخش خارجی زبان اسکار نود و یکم معرفی شد.

این مستند که بر رقابت دوچرخه‌سواری تمرکز دارد به کارگردانی آروناس ماتلیس برای شرکت در رقابت اسکار ۲۰۱۹ معرفی شده است.

این فیلم بر بخش کمتر شناخته شده یکی از عجیب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رقابت‌های دوچرخه سواری جهانی یعنی تور ایتالیا یا Giro d’Italia متمرکز است.

ماتلیس اولین کارگردان جهان در ۴۰ سال اخیر است که موفق شد تا مجوز فیلمبرداری از این رقابت‌ دوچرخه سواری جهانی را از دل این رقابت‌ها و از پشت صحنه آن بگیرد.

لیتوانی، لتونی، ایتالیا و بلژیک تهیه کنندگان این مستند هستند.

«بازندگان شگفت‌انگیز. یک دنیای متفاوت» ماه فوریه در لیتوانی به نمایش درآمد و جایزه بهترین مستند را از جشنواره فیلم تریسته دریافت کرد. این فیلم موفق شد جایزه بهترین مستند جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو، جایزه مخاطبان و جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم مینسک و جایزه سیلور کرین از جوایز فیلم لیتوانی را نیز از آن خود کند.

«بازندگان شگفت‌انگیز. یک دنیای متفاوت» یازدهمین فیلمی است که از سوی لیتوانی و پس از استقلال آن در سال ۱۹۹۱، برای اسکار خارجی زبان معرفی می‌شود. با این حال تاکنون هیچ فیلم این کشور موفق نشده است به فهرست نامزدهای دریافت جایزه اسکار خارجی زبان راه یابد.

نامزدهای منتخب از میان فیلم‌های معرفی شده به اسکار خارجی زبان دوره نود و یکم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند. مراسم اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید