پاسخ دندان شکن «الحوثی» به موضع گیری مقام اماراتی درباره جنگ

    کد خبر :357830

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن واکنش شدید اللحنی به موضع گیری مقام اماراتی درباره جنگ یمن و بی اهمیت جلوه دادن کشتار غیرنظامیان یمنی نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به حرفهای انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات مبنی بر اینکه جنگ ها با خود دردهایی به همراه دارد و این اجتناب ناپذیر است؛ این گونه واکنش نشان داد: چه طرفهایی این جنگها را به پا می کنند؟ آیا آمریکا، عربستان، انگلیس، امارات، اسرائیل و متحدانش نیستند که علیه یمن، افغانستان، عراق و سوریه جنگ به راه می اندازند و مرتکب جنایات جنگی می شوند و هنوز شواهد جنایات آنها آشکار است.

وی افزود: همزیستی مشترک، حفظ آرامش و امنیت و ثبات مفهومی کلی است که نمی توان مفهوم کشورهای پیشرفته ای که بر توسعه به جای جنگ تکیه می کنند و احترام به دیگری به جای شعله ور کردن آتش جنگ و ساختار اقتصادی را مورد توجه قرار می دهند نه فقیر کردن دیگران و نابودی زیرساخت دیگران را، از آن استنباط کرد.

شایان ذکر است که روز گذشته انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شده بود: هر بحرانی چالشهای سیاسی و انسانی به دنبال دارد اما اساس در بحران یمن اقدام ائتلاف در ایفای نقش خود برای بازگردانیدن دولت یمن و حفظ آینده منطقه از نفوذ ایران است. این اولویت ما است و بر این اساس در راستای موضوعات انسانی و جوانب دیگر حرکت می کنیم.

وی درباره گزارش کارشناسان سازمان ملل نیز از پاسخ به آن خبر داد و گفت: جنگها با خود آلام و رنجهایی به همراه دارد و افغانستان و عراق و سوریه گواه آن است اما در نهایت ما مسئول امنیت و ثبات خود هستیم و این برای ما اولویت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید