معصوم: کُردها قبل از ورود به ائتلاف بزرگ تضمین کتبی بگیرند

    کد خبر :357797

رئیس جمهور عراق و از رهبران اتحاد میهنی کردستان عراق از کردها خواست که قبل از ورود به ائتلاف بزرگ پارلمانی عراق از طرف مقابل خود تضمین کتبی بگیرند.

به گزارش بازتاب به نقل از النهرین، فواد معصوم رئیس جمهور عراق و از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز چهارشنبه از کردها خواست که قبل از ورود به ائتلاف بزرگ پارلمانی از طرفهای تشکیل دهنده دولت تضمین کتبی بگیرند.

وی افزود: موضوعاتی است که کردها باید آنها را به یکدیگر مرتبط سازند. در وهله اول باید امور کلی مطرح شود و سپس خواسته های کردها در دل این امور مطرح شود. مشخص است که کردها از مشکلاتی رنج می برند مانند بحث مرزهای اقلیم و مناطق مورد مناقشه و این ظرف چند هفته و چند ماه اندک حل نمی شود و باید گامهای لازم برداشته شود از این رو گامهایی که باید برداشته شود باید مشخص شود. موضوع نفت باید حل شود و اینکه شرایط چگونه باشد و هر روز مشکلی ایجاد نشود.

معصوم گفت: کردها باید تلاش و اقدام خود را برای حل این موضوعات بکارگیرند. مثلا از روز نخست اتحاد خود با گروههای سیاسی دیگر باید خواسته های کردها مطرح شود و سپس توافق کتبی و امضا شده از سوی طرفین وجود داشته باشد. با وجود اینکه تفاهم نامه های منشورها در جهان سیاست قدرت تقابل با قدرت قانون را ندارد اما این مطلوب است زیرا به مثابه سرمایه ای مهم برای کردهاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید