با ایمن ترین سدان های لوکس 2018 آشنا شوید

  • خودرو
  • پنجشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱
    کد خبر :357725

باتوجه به این لیست 10 گانه می‌توانید با ایمن‌ترین خودروهای لوکس رده متوسط بازار آشنا شوید.

امروزه شرکت‌های خودروسازی تلاش‌های زیادی برای ساخت خودروهای ایمن می‌کنند و حداقل هر شرکت خودروسازی بزرگ در سبد محصولاتش، دو الی سه مدل خودروی لوکس دارد و تلاش‌های زیادی برای بدست گیری بازار مصرف دارند، حال موضوع اصلی اینجاست که آیا خودروی لوکس خریداری شده تا چه اندازه ایمنی دارد و چقدر می‌توان به آن اعتماد کرد.

این سوالی است که شرکت‌های تست کننده ایمنی خودرو یعنی NHTSA و یا موسسه ایمنی IIHS به آن‌ها پاسخ داده‌اند و و در قالب لیستی 10 گانه، ایمن‌ترین خودروهای لوکس بازار را به صورت یک مجموعه و بدون رتبه بندی معرفی کرده‌اند.

پس ترتیب معرفی خودروهای این لیست معیار ایمن بودن بیشتر آن نسبت به خودروی دیگری ندارد.

– آکورا RLX

براساس گزارشات سازمان ایمنی، آکورا RLX یکی از برترین خودروهای لوکس بازار است که فارغ از مسائل امکاناتی و رفاهی، جزو ایمن‌ترین خودروهای بازار به شمار می‌رود که در این بین سیستم‌های ایمنی اتومبیل از جمله سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری اتومبیل بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه سیستم ترمز خودکار می‌تواند نقاط قوت خودروی لوکس آکورا RLX به شمار آید.

– آئودی A3

یکی دیگر از ایمن‌ترین خودروهای لوکس بازار، از خانواده آئودی و مدل A3 خواهد بود که با استفاده از سیستم ایمنی هشدار برخورد به همراه سیستم ترمز اتوماتیک به عنوان تجهیزات استاندارد همیشگی، تبدیل به یکی از ایمن‌ترین خودروهای لوکس بازار شده است، هرچند موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از امکانات ایمنی آئودی A3 برای قرار گرفتن در این لیست خواهد بود.

– آئودی A4


A4 ، دومین عضو از خانواده آلمانی آئودی خواهد بود که هر دو موسسه ایمنی IIHS و همچنین NHTSA به خاطر استفاده از سیستم‌های ایمنی هشدار برخورد از جلو، سیسم ترمز خودکار و همچنین سیستم‌های پیشرفته ایمنی اختیاری به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای لوکس بازار معرفی شده است.

– جنسیس G80

شرکت خودروسازی جنسیس شاید سابقه زیادی برای فعالیت مستقل خود نداشته باشد، اما حمایت و استفاده از دانش فنی شرکت خودروسازی هیوندای باعث شده تا اولین محصولات شرکت خودروسازی جنسیس به عنوان برترین‌های بازار شناخته شوند و حالا شاهد حضور جنسیس G80 در بین ایمن‌ترین خودروهای لوکس بازار هستیم که به تجهیزات جدید صنعت خودروسازی از جمله هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار خروج از جاده و همچنین سیستم هشدار ترافیکی مجهز شده است.

– جنسیس G90

یک مدل بالاتر از جنسیس G80، مدل G90 قرار دارد که این مدل هم از سوی موسسه ایمنی IIHS مورد تایید قرار گرفته است، هرچند این خودرو هنوز به دستان موسسه ایمنی NHTSA تست نشده است، ولی ایمنی این خودرو مورد تایید قرار گرفته و تکنولوژی‌های ایمنی زیادی مورد استفاده قرار گرفته است تا امنیت سرنشینان اتومبیل کاملا حفظ شود.

– لکسوس ES

خودروی خوش چهره و پر امکانات لکسوس ES که به تنهایی چهره زیبای آن هر مخاطبی را متقاعد به خرید خود می‌کند، در این لیست 10 گانه ایمن‌ترین خودروهای بازار گنجانده شده است که استانداردهای ایمنی بالا و همچنین امکانات نصب شده بر روی اتومبیل می‌تواند هر مخاطبی را راضی نگه دارد، هرچند محبوبیت این خودرو در بین محصولات لکسوس متوسط خواهد بود و مشتریان برندهای دیگر لکسوس را ترجیح می‌دهند.

– لکسوس IS

بعد از لکسوس ES، خودروی IS دومین برند شرکت خودروسازی لکسوس خواهد بود که در بازار مصرف یک رقیب جدی برای “بی ام و سری 3” به شمار می‌آید، هرچند این لیست مربوط به ایمنی بوده و خودروی سدان لکسوس IS با استفاده از سیستم ترمز خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم هشدار نقاط کور و بسیاری از سیستم‌های ایمنی پیشرفته صنعت خودروسازی، باعث شده تا لکسوس IS یکی از اعضای اصلی این لیست باشد.

– مرسدس بنز E کلاس

شاید هرکسی توان خرید مرسدس بنز S کلاس را نداشته باشد و ایمنی آن برای هرکسی اثبات شده است، اما برای اقشار متوسط جامعه محصولات دیگری هم وجود دارد که ایمنی آن مطلوب بوده و می‌تواند نیازهای کاربران خود را برآورده کند. هرچند سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه سیستم ترمز اتوماتیک در این نسخه به صورت اختیاری و قابل سفارش خواهد بود.

– ولوو V60


V60، خودروی کاربردی ولوو برای کاربران خود است که علاوه بر فضای مناسب کابین و مشخصات فنی بسیار خوب، به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار هم شناخته می‌شوند، هرچند ایمنی محصولات ولوو نیازی به اثبات ندارد و بیشتر مواقع شرکت خودروسازی ولوو در اختراع و بکارگیری سیستم‌های نوین صنعت خودروسازی پیشتاز بوده است.

– ولوو S60

در آخر لیست هم یکی دیگر از محصولات ولوو را خواهیم داشت که به نوعی برادر ناتنی ولوو V60 استیشن به شمار می‌آید، اما ولوو S60 نسخه سدان این خانواده بوده و می‌تواند جذابیت بیشتری برای جوانان و یا خانواده‌های کم جمعیت داشته باشد، بویژه تایید ایمنی اتومبیل از سوی هر دو موسسه ایمنی IIHS و NHTSA که می‌تواند یک آسودگی خاطر برای کاربران ولوو S60 باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید