تالابی که به پرنده‌هایش معروف است

    کد خبر :357686

رئیس اداره محیط زیست نقده گفت: تالاب سلدوز نقده بهترین منطقه برای جذب توریست است.

اکبر محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه کلیه تالاب‌های نقده احیا شده و دارای حد استانداردی از آب هستند افزود: تالاب سلدوز بدلیل پوشش گیاهی و وجود سایت پرنده نگری بهترین منطقه برای جذب اکورتوریست است و چنانچه زیر ساختها و امکانات زیربنایی این منطقه از جمله ایجاد هتل‌ها و حتی آلاچیق های مشرف به تالاب مهیا شود میزان استقبال از این تالاب بیش از این نیز خواهد بود.

وی، وجود سایت پرنده نگری در این تالاب را پتانسیل بالایی عنوان کرد و گفت: در 6 ماهه نخست سال تعداد پرندگان در این تالاب به 5000 قطعه می‌رسد.

رئیس اداره محیط زیست نقده خاطرنشان کرد: تالاب سولدوز یکی از چندین تالاب شهرستان نقده است، نام این تالاب از نام منطقه‌ای که کل محدوده شهرستان نقده را در بر می‌گیرد گرفته شده است. تالاب سولدوز در ضلع جنوبی پارک ملی دریاجه ارومیه و درحوزه اکولوژیک این دریاچه در مسیر جاده آسفالته ارومیه -مهاباد و در منتهی الیه زهکش خروجی سد حسنلو قرار دارد.

محمدیان با اشاره به اینکه مساحت کل تالاب سولدوز حدود 400 هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۲۸۰ متر است، یادآور شد: گیاهان مهمی که در این تالاب وجود دارند شامل نی، جگن، گز و حیات وحش شامل فلامینگو ، پلیکان سفید، چوب پا، تنجه، آنقوت و گونه‌هایی از مرغابی‌ها و آبچلیک سانان است.

رئیس اداره محیط زیست نقده با بیان اینکه جاده منتهی به تالاب خاکی است، اظهار کرد: با این وجود گردشگران زیادی هم از داخل و هم از خارج کشور در طول سال مخصوصا در ایام تعطیل از این تالاب بازدید می‌کنند.تالاب سولدوز این ظرفیت و پتانسیل را دارد که هم از نظر پهنه آبی و هم گیاهی گسترش یابد.

وی افزود: شهرستان نقده دارای 17 تالاب فصلی و دائمی است که هر 5 تالاب حسنلو، سولدوز، آغ قلعه، طالقان و دورگه سنگ این شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردارند و آب این تالاب ها در حد استاندارد و در وضعیت ایده ال قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید