چرا زنان باردار باید به سمت چپ خود بخوابند؟

    کد خبر :357652

بهتر است زنان در حین بارداری به سمت چپ خود بخوابند زیرا این حالت به حفظ جریان خون و به رشد جنین کمک می کند.

با بزرگتر شدن جنین در طول بارداری، به طور طبیعی فشار بیشتری بر اندام های داخلی مادر و رگ های خونی او وارد می شود. این موضوع می تواند آزار دهنده یا دردناک باشد وقتی که کودک رشد می کند به مثانه و روده مادر فشار وارد می کند. اما قطعه حیاتی رگ بزرگ IVC است که در امتداد سمت راست ستون فقرات مادرقرار دارد و مسئول بازگشت خون از نیمه پایین بدن به قلب است. اگر یک زن باردار بر روی پشت بخوابد، احتمالا جنین فشرده می شود و مقدار خون بازگشت شده به قلب کاهش می یابد. فشرده سازی بالقوه IVC در سمت چپ کمتر از سمت راست است.

چرا فشرده سازی بد است؟ چون خون کمتر به داخل قلب می رود و این به معنی کاهش فشار خون برای مادر و کاهش میزان اکسیژن خون برای مادر و نوزاد هر دو است. فشرده سازی IVC می تواند به عنوان یک خطر بزرگ برای زنان باردار که قبلا مشکلات فشار خون و یا تنفسی داشته اند باشد.

به عنوان مثال، زنان باردار مبتلا به آسم یا آپنه خواب (یک بیماری که در آن تنفس مکرر شروع و متوقف می شود در شب) ممکن است دچار مشکل در ارائه مقدار مطلوب اکسیژن به بدن و یا نوزادان خود شوند.

تحقیقات نشان می دهند که زنان بارداری که به اندازه کافی نمی خوابند- کمتر از ۵ یا ۶ ساعت خواب شبانه – احتمالا در معرض خطراتی مانند دیابت بارداری و به طور بالقوه برای مواردی مانند پره اکلامپسی هستند. داشتن خواب کافی برای بارداری بسیار مهم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید