برگزاری بازی بدون تماشاگر شائبه نا امنی در ایران را ایجاد می‌کند

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۰۴
    کد خبر :357576

مدیران ورزش کشور معتقدند برگزاری مسابقات فوتبال بدون تماشاگر شائبه وجود نا امنی در ورزشگاه‌های ایران را در کشورهای خارجی ایجاد می‌کند.

جمعی از مدیران ورزش کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش آمادگی خود را به منظور ارائه راهکار جهت حل معضلات ورزشگاه‌ها اعلام کردند. در این نامه آمده است:

«امروزه ورزش با کارکردهای متعدد و متنفذی چون رویدادهای ملی و بین‌المللی و بهره‌گیری از فرصت‌های تبلیغی و رسانه‌ای، جایگاه بی‌بدیلی در بین اقشار مختلف جوامع بدست آورده است و رقابت‌ها و مسابقات ورزشی ظرفیت‌های مهم و غیرقابل اغماض اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظایر آن را نصیب برگزار کنندگان آن می‌کند.

در مقایسه با تمامی رشته‌های ورزشی، فوتبال با برخورداری از مسابقات منظم ملی و بین‌المللی، بیشترین تعداد ورزشکاران، مربیان و تماشاگران را به خود اختصاص داده و بی‌تردید با ثبت ۲۱۱ عضو در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) رایج‌ترین و پرمشارکت‌ترین رشته ورزشی است.

در کشور عزیزمان ایران، ورزشگاه‌های مملو از تماشاگر در اقصی نقاط کشور و همچنین میلیون‌ها ببینده تلویزیونی، فوتبال را به مردمی‌ترین و پرهوادارترین رشته ورزشی تبدیل نموده است که بدون اغراق حضور جمعیت انبوه هواداران به مثابه ریه و نظام تنفسی فوتبال و نمایانگر امنیت ملی پایدار است.

در روزهایی که هنوز خاطرات شیرین حضور و جشن و پایکوبی هواداران و عاشقان پرچم بدست فوتبال در کف خیابان‌ها، در خلال مسابقات جام جهانی، از اذهان پاک نشده و جامعه فوتبال کشور در انتظار ایجاد زمینه‌های ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها و بالطبع کاهش هزینه‌های امنیتی در حوزه ورزش هستند، اظهار نظر و تهدید وزیر محترم کشور در خصوص احتمال برگزاری بدون تماشاگر مسابقات لیگ برتر می‌تواند ناشی از رویکرد غیر علمی به مسائل ورزش و جامعه هواداران بوده و متعاقباً خود منجر به مسائل جدی‌تر در این زمینه شود.

انتظار دلسوزان و متخصصان ورزش، نگاه دقیق و کارشناسانه به پدیده‌های جدید و نشان دادن اراده‌ لازم برای ساماندهی فرصت‌های تربیتی برای نسل جوان از طریق فضای ورزشگاه‌ها، به جای تلاش برای حذف صورت مسأله است. چه با حذف یا کتمان واقعیت‌ها آن‌ها از بین نمی‌روند، بلکه در شکل و قواره سخت‌تر دیگری بروز و ظهور پیدا می‌کنند.

اهالی و کارشناسان فوتبال ضمن محکوم کردن اتفاقات نابهنجار ورزشگاه‌ها که می‌تواند باعث خدشه‌دار شدن روح وحدت ملی و میهن‌دوستی گردد، امیدوارند با تمهیدات وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای ذیصلاح، فضای ورزشگاه‌ها و حضور هواداران فرصتی برای تقویت و شکل‌گیری سرمایه‌های اجتماعی، تحکیم وفاق ملی و افزایش امنیت اجتماعی گردد.

به گزارش مهر، لازم به ذکر است برگزاری بدون تماشاگر مسابقات لیگ برتر می تواند باعث تقویت شائبه عدم امنیت تیم های خارجی در ورزشگاه ها شود. مسأله‌ای که یکی از توطئه‌های دشمنان منطقه‌ای با زبان فوتبال علیه کشور ما بوده و چه بسا منجر به عقیم ماندن تلاش های مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در حل این مناقشه جدی فوتبال شود.

کارشناسان فوتبال در جهت حل معضلات ورزشگاه‌ها آمادگی خود را برای همفکری، تعامل و ارائه راهکارهای مناسب اعلام می‌نمایند.

از طرف؛ انجمن جامعه ورزش و فرهنگ، اتحادیه فوتبال باشگاه های کشور و کافه فوتبال»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید