امروز بورس چه می‌شود؟

    کد خبر :357527

معاملات امروز بازار سرمایه با روندی مثبت، اما با شیب ملایم آغاز شده است،صعودی شدن بازار سرمایه ریشه در چه مسائلی دارد؟

به گزارش بازتاب، امروز چهارشنبه ( ۷شهریورماه ۹۷) وضعیت بازار سرمایه نشانگر این است که شاخص کل بورس با شیب ملایمی روند مثبت و صعودی به خود گرفته است، به‌طوری که تا لحظه تنظیم این گزارش شاخص کل رشد ۸۰۰ واحدی داشته و به رقم ۱۳۷۵۵۳ رسیده است. بررسی بازار سرمایه نشان می‌دهد که نماد‎های «فارس، پارس، شپدیس، شاراک، وبانک» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « وامید، فملی، فخوز، رانفور و جم » بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

حامد مددی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره وضعیت شاخص کل بورس در آخرین روز معاملات هفته جاری، گفت: امروز شاخص کل بورس به دلیل انتشار گزارش ماهیانه بسیار خوب شرکت‌های پتروشیمی روند صعودی به خود گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: گزارش‌های‌ ماهانه بسیار خوبی از سوی شرکت‌های پتروشیمی منتشر شده که در این گزارش‌ها آمده است که شرکت‌های پتروشیمی از رشد فروش و درآمد بسیار خوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار شده‌اند.

مددی افزود: گزارش ماهانه بسیار خوب شرکت‌های پتروشیمی باعث شده است که امروز سهام شرکت‌های پتروشیمی در سبد سهام سرمایه‌گذاران وزن بیشتری پیدا کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به اینکه کش و قوس‌های فراوانی درخصوص نحوه قیمت‌گذاری محصولات فلزی، معدنی و حتی کالاهای شیمیایی و پتروشیمی در بورس کالا وجود دارد،بازار سرمایه در ابهام به سرمی‌برد و به نوعی سهامداران دو به شک هستند، به‌طوری که به صورت مستقیم خواهان خرید سهام محصولات فلزی، معدنی، شیمیایی و پتروشیمی نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید