چین انتظار دارد تا سال ۲۰۲۳ به ابرقدرت جهانی بلاک چین تبدیل شود

    کد خبر :357462

رقابت بر سر فناوری بلاک‌چین بین کشورها به‌شدت گرفته است. چین انتظار دارد تا سال ۲۰۲۳ به ابرقدرت جهانی بلاک‌چین تبدیل شود.

زمانی، ایالات متحده آمریکا در رأس هر تکنولوژی نوینی قرار داشت؛ اما این دوران بسیار دور شده است. یکی از فناوری‌های نوینی که این روزها بحث‌های فراوانی حول محور آن وجود دارد، بلاک‌چین و کاربرد‌های بسیارِ آن است. چین و آمریکا دو بازیگر اصلی در این حوزه هستند و هر دو تلاش می‌کنند گام‌هایی پیشگامانه در این حوزه بردارند.

حال برطبق گزارش جدیدی از سوی PwC، برنامه‌ریزی‌های چین به‌گونه‌ای انجام شده تا فاصله‌ی به این کشور با آمریکا در حوزه‌ی یادشده کمتر شود و نهایتاً به پیشتازی چین منجر گردد.

در یک نظرسنجی که از ۶۰۰ مدیرِ اجرایی در ۱۴ کشور مختلف انجام شده، ۲۹ درصد آن‌ها ایالات‌ متحده را پیشتازِ توسعه‌ی فناوری‌های غیرمتمرکز عنوان کرده‌اند؛ این در حالی است که رقم مربوطه برای چین به ۱۸ درصد می‌رسد.

باید در نظر بگیرید که در این گزارش، درک مدیران از آینده نیز واردِ آمار شده است.

طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که در بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ شرایط دگرگون شود؛ از این رو، پاسخ‌دهندگان نظرسنجی اعتقاد دارند که ارقام فوق با تغییر همراه شوند. طبق این پژوهش، ۳۰ درصد از افراد شرکت‌کننده باور داشته‌اند که چین در توسعه‌ی فناوری‌های مبتنی بر بلاک‌چین پیشتازی را به‌دست خواهد گرفت. در سویی دیگر، تنها ۱۸ درصد از افراد چنین دیدی را نسبت به آمریکا در ۵ سال آینده دارند.

با این وجود، ارقام برای شرکت‌هایی که محصولی مبتنی‌بر بلاک‌چین در بازار عرضه کرده‌اند، چندان دلگرم‌کننده نیست. طبق این آمار، ۶۰ درصد از شرکت‌هایی که در حوزه‌ی ارزهای مجازی فعالیت می‌کنند، هرگز محصول مبتنی بر این فناوری به بازار عرضه نکرده‌اند.

با نگاهی به آمار فوق می‌توان دریافت که تنها چیزی نزدیک به یک چهارم از شرکت‌های فعال در این حوزه، محصولی مبتنی بر بلاک‌چین توسعه داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید