سئول: برنامه دیدار سران دو کره تغییر نکرده

    کد خبر :357449

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد به رغم توقف گفت و گوهای آمریکا و کره شمالی تغییری در برنامه دیدار سران دو کره ایجاد نشده است.

به گزارش بازتاب از خبرگزاری یونهاپ، در این بیانیه که امروز چهارشنبه منتشر شد آمده است دیدار سران دو کشور طبق برنامه در ماه آینده میلادی انجام می شود.
انتظار می رود که ‘مون جائه این’ رییس جمهوری کره جنوبی در یکی از روزهای 12 تا 16 سپتامبر در پیونگ یانگ با ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی دیدار و گفت و گو کند.
دو رهبر پیشتر در ماه آوریل (اردیبهشت) امسال در خاک کره جنوبی با یکدیگر دیدار کردند که در تاریخ روابط دو کشور پس از جنگ 1953 میلادی بی سابقه بوده است.
توقف در مذاکرات آمریکا و کره شمالی و لغو سفر وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ، باعث گمانه زنی هایی درباره تغییر برنامه دیدار سران دو کره شده است.
در بیانیه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی آمده است مسئولان دو کره نشست های کاری را برگزار کرده و برای انجام دیدار سران برنامه ریزی کرده اند و تغییری نیز به وجود نیامده است.
دو کره به رغم برگزاری گفت و گوها و نشست های مختلف، هنوز موفق به امضای رژیم دائمی صلح نشده اند.
آمریکا نیز اعلام کرده است که دیگر به برنامه توقف رزمایش هایش در منطقه متعهد نیست و تا زمانی که کره شمالی خلع سلاح هسته ای نشود، گفت و گوهای دو کشور انجام نخواهد شد.
برخلاف کره شمالی و جنوبی که به دنبال امضای معاهده صلح دائمی هستند، واشنگتن هر اقدامی را منوط به غیراتمی شدن کره شمالی دانسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید