بررسی تدوین راهبردهای حمل و نقلی پایتخت در برنامه سوم توسعه

    کد خبر :357448

نخستین نشست «کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیکِ تدوین برنامه پنج‌ساله سوم» در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدای نشست گفت: بر اساس نظام‌نامه‌ای که برای تدوین برنامه پنج‌ساله سوم طراحی‌شده، کمیته‌هایی پیش‌بینی‌شده است تا کار مقدماتی تدوین برنامه را انجام دهند و نتایج این کمیته‌ها نهایتا در این کمیسیون مورد بحث و بررسی اعضا قرار می‌گیرد تا پس از تأیید، جهت بررسی و تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

وی افزود: روش کار کمیسیون به این صورت طراحی‌شده که سه جلسه برگزار خواهیم کرد که امروز نخستین جلسه است و در این جلسه کارهایی که توسط کمیته‌های تخصصی حمل و نقل در زمینه مسایل کلیدی، ریشه‌ها و دلایل بروز مشکلات شهر تهران در حوزه حمل‌ونقل با استفاده از نظرات سایر کمیته‌ها، بررسی اسناد فرادستی، آسیب‌شناسی برنامه دوم، تحلیل وضع موجود تدوین‌شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهبردها و راه‌حل‌های این مسائل ارائه می‌شود.

پورسیدآقایی با بیان این‌که اعضای کمیسیون باید نظرات تخصصی خود را درباره عوامل موثر، راهبردها و راه‌حل‌های مسائل کلیدی شهر تهران در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ارائه کنند، افزود: بعد از جمع‌بندی راه‌حل‌ها در جلسه امروز، بر اساس این راه‌حل‌ها، در جلسه بعدی، پروژه‌هایی که باید ظرف ۵ سال آینده در تهران انجام شود را تعیین و تعریف می‌کنیم و در جلسه پایانی، درباره احکام و منابع موردنیاز و روش به دست آوردن و مصارف آن‌ها بحث و بررسی و جمع‌بندی خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: ما تا پایان شهریورماه باید برنامه را آماده و نهایی کنیم و برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماییم.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران، در پایان نشست، پورسیدآقایی تأکید کرد که پیشنهادها و نقدهای اعضای کمیسیون را در تدوین برنامه پنج‌ساله به کار خواهد گرفت و این سند مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و پس از تکمیل نقایص، بر اساس راهبردها و راه‌حل‌های ارائه‌شده، در جلسه بعدی، پروژه‌ها تعریف و تعیین خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید