روند صعودی تولیدات علمی ایران در سالهای اخیر

    کد خبر :357419

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: در سالهای اخیر کشور ایران در تولیدات علمی روند صعودی داشته به طوری که در سال ۲۰۱۷ رتبه آن ۱۵ شده است.

ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی تبریز و جشن هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز که با حضور روسا و مدیران دانشگاه ها، نمایندگان مجلس، اساتید اعضای شورای تبریز، روسای دانشگاه های قفقاز، باکو، گرجستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت، گفت: امیدواریم با توجه به وضعیت کشور بتوانیم به سلامت و امنیت از این دوره عبور کنیم.

وی در ادامه به نمایندگی از وزیر علوم از مسئولان دانشگاه تبریز تشکر و قدردانی کرد و گفت: وزیر علوم به دلیل دیدار اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری نتوانست در این مراسم حاضر شود.

خدایی تصریح کرد: من اعتقاد دارم رشد و توسعه علمی کشور مدیون دانشگاه ها و حوزه آموزش عالی کشور به ویژه دانشگاه تبریز به عنوان قطب علمی کشور است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: این دانشگاه نقش فعال در توسعه همکاری های بین المللی دارد و دومین دانشگاه قدیمی کشور و جزء یک درصد دانشگاه های برتر است که این در بستر فرهنگی آذربایجان که مهد علم و فرهنگ بوده است، ایجاد شده است.

به گزارش مهر، وی در ادامه گفت: سهم جمعیت ایران از کل دنیا یک درصد است و تولیدات علمی ایران ۱.۸۸ درصد کل تولیدات دنیا است و تولیدات ایران در سالهای اخیر روند صعودی داشته است به طوری که در سال ۲۰۱۷ رتبه ایران در تولیدات علمی ۱۵ بوده است.

خدایی در ادامه به شاخص کیفی دیگر اشاره کرد و تصریح کرد: مقالات پراستناد ما ۲.۸۸ درصد است و این تولیدات بر قطب توسعه کشور تأثیر دارد و باید از آنها برای حل مشکلات جامعه استفاده شود و این مسئله همت مضاعف دانشگاهیان و مسئولان را می طلبد. دانشگاه های ما آماده هستند تا به حل مشکلات دانشجویان بپردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید