خطرات صندلی جلوی خودرو برای کودکان

    کد خبر :357408

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به خطرات نشستن کودکان در صندلی جلوی خودرو هشدار داد.

سرگرد مصطفی زینی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین مرگ و میر کودکان در حوادث رانندگی مربوط به کودکان یک تا چهار ساله است که حدود دو سوم از کل این آمار سرنشین و حدود یک سوم آن نیز عابران پیاده بودند.

وی با بیان اینکه در همین راستا لازم است ایمنی کودکان در خودروهای سواری تعیین شود، گفت: صندلی کودک و کمربند ایمنی از جمله مهمترین وسایلی است که در کنار رانندگی ایمن می‌تواند از صدمه دیدن کودکان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه با توجه به جثه کودکان امکان آسیب دیدگی آنان در حوادث رانندگی بیشتر است اظهار کرد: ممکن است گاه با یک ترمز کودک از صندلی خود جدا شده و به کف خودرو یا به شیشه و صندلی داخل خودرو برخورد کند. بنابراین بستن کمربند ایمنی برای کودکان و همچنین استفاده از صندلی کودک در خودرو ضروری است.

وی با اشاره به رانندگانی که اقدام به در آغوش کشیدن فرزندشان در حین رانندگی می‌کنند، اظهار کرد: این افراد ریسک خطر را برای فرزندانشان تا چندین برابر افزایش می‌دهند. چرا که در صورت وقوع حادثه علاوه بر فشار ناشی از ضربه وزن خود را نیز به جسم کودک تحمیل خواهند کرد. متاسفانه علاوه بر راننده دیگر سرنشینان نیز نباید کودکان را به آغوش بکشند.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: گاهی اوقات افراد کمربند ایمنی خود را بسته و سپس کودک خود را به آغوش می‌گیرند که در این شرایط اگر حادثه‌ای رخ دهد تقریبا نگه داشتن کودک غیر ممکن خواهد بود.

زینی‌وند با اشاره به مثالی در این خصوص گفت: اگر خودرویی با سرعت حدود 45 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بوده و کودکی به وزن 4.5 کیلوگرم در آغوش فردی در خودرو باشد اگر تصادفی رخ دهد وزنی معادل 140 کیلوگرم به این کودک وارد می‌شود که طبیعی است با توجه به جثه توان تحمل این فشار را نداشته و دچار شکستگی در استخوان‌هایش خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از کمربند ایمنی و صندلی کودک نقش موثری در کاهش آسیب دیدگی کودکان در تصادفات دارد، گفت: موضوع دیگری که بارها دیده شده این است که رانندگان در قسمت سینی پشت صندلی عقب خودرو اشیاء سنگینی را قرار می‌دهند که این موارد ممکن است هنگام ترمز کردن به روی کودکان سقوط کند و به آنان صدمه بزنند.

وی به رانندگان توصیه کرد که از نشاندن کودکان خود در صندلی جلوی خودرو خودداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید