معاون دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران:

صلیب سرخ جهانی تجربه کاهش آثار تخریبی مین را بین کشورها منتقل می‌کند

    کد خبر :357278

معاون دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران با اشاره به اینکه صلیب سرخ جهانی روش‌های مختلف کاهش آثار تخریبی مین را بین کشورها منتقل می‌کند، گفت: پس از گذشت چندین سال از وقوع جنگ بقایای آن ماندگار است و باید نحوه برخورد و مقابله با آن آموزش داده شود.

مارک آخرمان در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه بازدید از مرز دوغارون و نحوه عملکرد جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد با اشاره به پیشینه کمیته بین المللی صلیب سرخ، اظهار کرد: این سازمان در واقع انجمن و سازمان غیردولتی انسان‌دوستانه است که محل اصلی آن در شهر ژنو سوئیس قرار دارد.

وی در ادامه افزود: تقریبا در تمام کشورهای دنیا شعبه‌هایی از صلیب سرخ وجود دارد که در طول جنگ و بعد از آن فعالیت دارند. کار اصلی این سازمان خدمت رسانی به مردم بی‌پناه بدون هیچ تبعیضی از لحاظ طبقه، رنگ، عقیده و ملیت است.

معاون دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی بیان کرد: صلیب سرخ در پنج استان غربی ایران که جنگ در آن‌ها صورت گرفته، شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان با طرف‌های ایرانی همکاری دارد.

وی گفت: در کنار این سازمان، جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر در سوانح و بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله به ایران کمک می‌کنند.

آخرمان با اشاره به سابقه حضور و همکاری ایران با این سازمان گفت: در سال 1980 جمهوری اسلامی ایران رسما به فدراسیون جهانی اعلام کرد که از این پس به جای نماد شیر و خورشید سرخ، همانند دیگر کشورهای اسلامی از «هلال احمر» استفاده خواهد کرد و این همکاری در سال‌های 1980 تا 1988 در زمان جنگ ایران و عراق بیشتر شد.

وی افزود: جنگ پایان یافته و بقایای آن همچنان ادامه دارد. پیدا کردن اجساد مفقود شده در واقع فرایندی است که برای هر دو کشور ایران و عراق هنوز در حال اجرا است.

معاون دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران به آموزش مهارت مقابله با مین اشاره و اظهار کرد: یکی دیگر از ابهامات این جنگ که اکنون در ایران درحال انجام است آموزش برخورد با مین و آشنا کردن مردم با خطرات آن است.

آخرمان ادامه داد: کمیته بین الملل صلیب سرخ جهانی تجربه‌های خود درباره تکنیک‌ها، راهکارها و روش‌های مختلف کاهش آثار تخریبی مین را بین کشورها منتقل می‌کند، البته جمعیت هلال احمر، مرکز مین‌زدایی و سازمان بهزیستی ایران تجربه و دانش خوبی در این خصوص دارند.

وی بیان کرد: در واقع آموزش برخورد با مین و جلوگیری از خطرات ناشی از آن علاوه بر کشورهای غربی برای مهاجران کشور افغانستان که قصد برگشت به کشور خود را دارند نیز باعث می‌شود آگاهی پیدا کنند تا از خطراتی که برای آنان دارد جلوگیری شود.

وی در بازدید از عملکرد جمعیت هلال احمر تایباد گفت: این مرکز با وجود کمبودهایی که در بخش تجهیزات دارد با تمام توان در آموزش اتباع خارجی تلاش می‌کند. همچنین نحوه عملکرد آن در این منطقه محروم ستودنی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در برگشت به تهران کمبودهایی که در این شهرستان مشاهده شد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این نوید را به مردم تایباد می‌دهیم با تصمیماتی که در این رابطه گرفته می‌شود تلاش جمعیت هلال احمر تایباد با تجهیز امکانات بهتر و بیشتر چندبرابر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید