متیس: چند رزمایش با کره جنوبی را به نشانه حسن نیت در قبال کره شمالی تعلیق کردیم

    کد خبر :357131

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد ارتش این کشور برنامه‌ای برای آنکه تعداد بیشتری از رزمایش‌های نظامی بزرگ خود را در ارتباط با مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به حال تعلیق درآورد، ندارد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که دیپلماسی بر سر سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی مدتی است که به بن‌بست رسیده است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت: هنوز تصمیمی درباره برگزاری رزمایش‌های بزرگ سال آینده میلادی گرفته نشده و تعلیق رزمایش‌های تابستان امسال به نشانه حسن نیت در قبال کره شمالی ممکن است دیگر ادامه نیابد.

تصمیم ماه ژوئن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای معلق کردن یک جانبه رزمایش‌های مشترک در اطراف کره شمالی بسیاری از برنامه ریزی‌های نظامی آمریکا را مختل کرده و مقامات از این اقدام به عنوان یک امتیاز زودهنگام به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انتقاد کردند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران با اشاره به نشست ۱۲ ژوئن میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون گفت: ما در نتیجه این نشست در سنگاپور گامی برای معلق کردن چند مورد از بزرگترین رزمایش‌ها به نشانه حسن نیت برداشتیم.

او خاطر نشان کرد: ما هیچ برنامه‌ای نداریم که رزمایش‌های بیشتری را به حال تعلیق درآوریم و هنوز درباره متوقف کردن رزمایش‌های بزرگمان برای سال آینده میلادی تصمیمی نگرفته‌ایم.

ماتیس خاطر نشان کرد که رزمایش‌های کوچکتر از این معلق شدن معاف بوده و همچنان ادامه دارد.

این اظهارنظرهای ماتیس در برهه‌ای حساس برای مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی بعد از اقدام ترامپ در لغو نشست مقام‌های ارشد دو کشور مطرح شد.

کره شمالی هنوز نشانه‌ای دال بر اینکه بخواهد به صورت یک جانبه آن طور که دولت ترامپ تقاضا کرده سلاح‌های هسته‌ای‌اش را تسلیم کند، ارائه نکرده است.

ماتیس تاکید کرد: ما به شکلی بسیار نزدیک همانطور که من گفتم با وزیر امور خارجه کشورمان همکاری خواهیم کرد و هر آنچه او نیاز داشته باشد مطمئنا ما برای تقویت این فرایند صورت خواهیم داد اما فعلا در حال حاضر صحبتی از معلق کردن رزمایش‌های بیشتر نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید