در پی یک کلاهبرداری شغلی اتفاق افتاد،

ازدواج اشتباهیِ دختر هنگ‌کنگی با مرد غریبه چینی!

    کد خبر :357123

مردان چینی غریبه برای دریافت اقامت در هنگ کنگ با دختران هنگ کنگی عقد می‌کنند و این بار یک دختر ۲۱ ساله هنگ کنگی “ناخواسته” قربانی پیامدهای ازدواج سوری با یکی از این مردان شده است.

این دختر جوان می‌گوید در شرکتی که برای کار درخواست داده بود به او گفته بودند که تنها در دوره آموزشیِ برگزارکنندگان مراسم عروسی حضور می‌یابد و یک “ازدواج سوری” انجام می‌شود.

در واقع این دختر هنگ کنگی قرار بود در این شرکت با حقوق خوب و بدون تجربه کاری استخدام شود اما وقتی به آدرس محل استخدام رسید، او را متقاعد کردند که در دوره‌های آموزشی رایگان برای برگزارکنندگان مراسم عروسی ثبت‌نام کند.

در نهایت او در این دوره ها ثبت نام کرد اما با ازدواج سوری مواجه شد که بعدها پس از بازگشت به هنگ کنگ متوجه شد این ازدواج کنسل نشده است. گرچه برگزارکنندگان دوره ها به او اطمینان داده بودند که ازدواج لغو شده اما این دختر به هنگام بازگشت به هنگ کنگ دریافت که این اتفاق رخ نداده است.

او به پلیس شکایت کرد و در ابتدا کسی به خواسته او توجه نکرد اما در نهایت وقتی پلیس متوجه شد که زنان دیگر نیز به این روش قربانی شده‌اند، پیگیر این ماجرا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه مورنینگ پست چیانا، مجوز زندگی در شهر هنگ کنگ به شهروندان چینی در صورتی داده می شود که همسر یا شوهرشان در این شهر زندگی کنند.

گفتنی است پیش از این در خبرها آمده بود که در چین در شهرستان “لانکو” واقع در استان “هنیان”، پرداخت بیش از حد برای عروس با خرید او به بردگی برابری می‌کند. بر این اساس، مقامات محلی فرمانی صادر کردند که طبق آن در چین پرداخت پول به خانواده عروس از طرف داماد نباید بیشتر از ۲۰ هزار یوآن (تقریبا ۳۰۰۰ دلار) باشد. در صورت بیشتر شدن این مبلغ، تحقیقات و بررسی انجام شده و به عنوان معامله انسان و قاچاق محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ همچنین مقامات، جریان ازدواج از جمله جشن، شرکت کنندگان در آن و تعداد خودروها را تنظیم می کنند. به گفته نماینده مرکز محلی سازمان اجتماعی، چنین اقداماتی مانع خرج زیاد توسط خانواده عروس در روستاها شده و همچنین از کلاهبرداری و تقلب جلوگیری می شود. آمار نشان می دهد که تعداد مردان در چین بیشتر از زنان است. به همین دلیل بسیاری از مردان چینی برای ازدواج به کشورهای جنوب شرقی آسیا رفته و گاهی برای ازدواج با آنها و حتی هموطنان خود پول می‌دهند.

انتهای پیام

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید