تاجرنیا : مردم منتظر راهکار حل مشکلات خود بودند نه دعواهای سیاسی

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳
    کد خبر :357094

علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به جلسه سوال از رئیس جمهور، گفت: مردم انتظار داشتند مطالبی را در راستای حل مشکلات خود بشنوند اما اکنون احساس می کنند که شاهد تسویه حساب های سیاسی بوده اند.
به گزارش نامه نیوز: حسن روحانی رئیس جمهور صبح سه شنبه در صحن علنی مجلس حاضر شد تا به سوالات نمایندگان در 5 محور عموما اقتصادی پاسخ دهد. این جلسه طی روزهای گذشته مورد توجه رسانه های و سیاسیون قرار گرفته و گمانه زنی هایی متفاوتی در مورد فضای آن می شد. برخی از تحلیل گران حتی استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد را به این موضوع ربط داده و می گفتند که دولت روحانی با استقبال از این استیضاح می خواهد موضوع سوال از رئیس جمهور را لوث کند. بسیاری از رسانه های سعی داشتند لحن رئیس جمهور در این جلسه را پیش بینی یا او را تشویق به نوع خاصی از برخورد کنند. این گروه از یک سو به شرایط موجود کشور و نیاز به آرامش و وحدت میان قوا اشاره داشتند و از سوی دیگر در مورد انتظارات مردم از سخنان روحانی قلم می زدند. ترجیع بند سخن اغلب آنان اما ضرورت شفافیت بود. انتظار می رفت که روحانی در عین صراحت و شفافیت از خود دفاع کرده و در عین حال وارد حاشیه نشود. در مورد رفتار نمایندگان نیز پیش بینی هایی صورت گرفته بود و برخی اعتقاد داشتند که آقایان سوال کننده اصلا قصد قانع شدن ندارند لذا ممکن است که برخی بخواهند جلسه را به تشنج بکشانند.

به هر ترتیب روحانی به مجلس رفت و پاسخ های خود را به صورت مکتوب و شفاهی به نمایندگان ملت ارائه کرد. فضای جلسه بسیار آرام تر از آن بود که انتظار میرفت و شیوه برخورد روحانی را نیز باب انتقادات تازه ای را در فضای مجازی گشود. این انتقادات از آن رو است که گمان می شد روحانی با در نظر گرفتن نیاز کشور به افزایش اعتماد عمومی تلاشی در این زمینه انجام دهد. علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی از جمله افرادی است که جلسه صبح سه شنبه را مطالبق انتظارش نمی داند. او در گفت و گو با نامه نیوز، گفت: « من پیش بینی میکردم که روحانی به خاطر شرایط خاص کشور با محافظه کاری مطالب را بیان کند اما باید از کلی گویی هایی همیشگی می کاست».

وی با آن بخش از صحبت های روحانی که به ماجرای تجمع طلاب قم اشاره داشت، موافق نبود و گفت: « فکر میکنم طرح موضاعتی مثل فیضیه و مخالفت هایی که با رئیس جمهور می شود موضوع این جلسه نبود. این جلسه جایی بود که مردم انتظار داشتند پاسخ های رئیس جمهور را در مورد مشکلات خود بشنوند».

تاجرنیا با انتقاد از این رویه دولت و مجلس گفت: «برداشت مردم از طرح این موضوعات در جلسه سوال از رئیس جمهور این است که جلسه مذکور به خاطر تسویه حسبا های سیاسی شکل گرفته و نقشی در حل مشکلات آنان ندارد. مردمی که به آقای روحانی رای داده اند اکنون منتظر رخدادهای خوبی هستند. شرایط موجود کشور موجب بروز احساس پشیمانی در بخشی از رای دهندگان به روحانی شده و ادامه رویکرد فعلی موجب دور شدن هر چه بیشتر مردم از دولت و نهادهای حاکمیتی می شود».

وی با اشاره به اینکه روحانی و دولت او گمان می کند طی هفته ها وماه های آتی با توجه به تغییر و تحولات جهانی می تواند راهکاری برای حل مشکلات بیابد، گفت: «عوامل بیرونی نباید محور تصمیم گیری دولت باشد. روحانی به خاطر همین نگاه بخش قابل توجهی از طرفداران خود را از دست داده و باید از حضور در مجلس به عنوان فرصتی برای ترمیم اعتماد عمومی استفاده می کرد».

تاجرنیا در پایان خاطر نشان کرد: «نفس سوال از ریس جمهور مثبت بود. سوال از رئیس جمهور یکی از ظرفیت های قانونی است و استفاده از آن به مورد استقبال است. خوب بود اگر آقای روحانی نیز از این فرصت استفاده بهتری می کرد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید